Bolí mě hlava, jsem unavená, nemám náladu - to jsou spíše ženské věty, ale v moderní době, kdy se klade stále více nároků nejen na ně, ale i na muže, je podobné chování viditelné u obou pohlaví.

Ani u jednoho z nich není příliš vítané, u žen ale častěji pochopitelné. Pokud s podobnou výmluvou přijde muž, nejednu ženu možná napadne, zda není příčinou změny partnerova chování další žena. Odborníci situaci klidní tím, že i u mužů mohou být stejné důvody jako u žen - tedy únava, nadmíra pracovních povinností nebo stres. A také radí, jak takovou situaci řešit.

Postačí k tomu přidat do partnerova (ale klidně i svého) jídelníčku několik potravin, které libido opět zvýší.

Dýňová a slunečnicová semínka 

Různá semena nebývají pro mnohé muže něčím, co by v jídelníčku zrovna dvakrát vítali. Což je škoda, protože například slunečnicová a dýňová semena pomáhají zvýšit hladinu zinku v těle. Ten je především u mužů potřebný pro zlepšení kvality spermií a také pomáhá zvyšovat hladinu testosteronu, uvádí Daily Telegraph.

Maso 

Nedostatkem masa mužský jídelníček ve většině případů netrpí. Starší muži, kteří mají problém s klesajícím libidem, by měli podle odborníků konzumovat především hovězí a vepřové, které je bohaté na L-karnitin. Jde o aminokyselinu, která právě u starších mužů může zlepšovat sexuální funkce a zvyšovat hladinu testosteronu.

Banány 

Banány mnozí lidé konzumují jednoduše proto, že jim chutnají. Známé jsou ale také tím, že jsou zdrojem vitamínu B, jenž pomáhá tlumit hladinu stresu. Zároveň obsahují tryptofan, aminokyselinu potřebnou pro produkci serotoninu, hormonu štěstí a pohody. U mužů pak může navíc pomoci i tím, že pomáhá zlepšovat krevní oběh a libido.

Kakao

Kakao a čokoláda bývají v sexuální rovině často zmiňovány pro své afrodiziakální účinky. Kvalitní kakao kromě toho prý také napomáhá snižovat cholesterol a krevní tlak. Navíc ještě obsahuje chemickou látku fenylethylamin, která zesiluje hladinu dopaminu v těle a tím zvyšuje pocity touhy.

Přídavkem kvalitního kakaa či čokolády při vaření či pečení tak nikdo nic nezkazí.

Ořechy 

Že by ořechy ze zdravotního hlediska neměly v jídelníčku chybět, už se mluví dlouho. Nyní se navíc zmiňuje i jejich vliv na sexuální touhy mužů. Mandle, kešu nebo lískové oříšky jsou bohaté na aminokyselinu L-arginin, která zvyšuje tvorbu kyseliny dusičné v těle. Ta následně zvyšuje produkci pohlavních hormonů a podporuje silnější erekci a větší sexuální výkonnost u mužů.

Celer

I ne příliš oblíbený celer může být pomocníkem k lepším výkonům. Jeho konzumace zvyšuje produkci androsteronu, což je přírodní afrodiziakum obsažené v mužském potu. Obsahuje také látky, které roztahují cévy a pomáhají tak ke kvalitnějšímu vyvrcholení.