Požadavky na ideálně strávený den se většinou podstatně liší od reality. Mnozí by vynechali práci a zabývali se příjemnějšími činnostmi. Jaké to ale jsou? Vědci se tentokrát zaměřili především na prožitky ideálního dne u mužů a snažili se sestavit přehled jejich tužeb.

Fakt, že zásadní činností, které by se muži chtěli více věnovat, je sex, možná ani nikoho moc nepřekvapí, citoval server Daily Mail. A jelikož byli vědci při svém zkoumání velmi důkladní, chtěli i přesně vědět, jak dlouho by svou oblíbenou činnost chtěli praktikovat. Vyšla jim přesná doba čtyři hodiny a 19 minut milování následované kupodivu třemi hodinami a 36 minutami strávenými prací. Pro přátele a rodinu by si muži vyhradili tři hodiny a 22 minut.

V ideálním dni samozřejmě nesmí chybět stravování, a tak by si na jídlo a pití během dne pánové vyhradili dvě hodiny a 38 minut, na péči o své tělo pak jen 29 minut. Více jak devět zbývajících hodin by trávili svou další oblíbenou činností – spánkem.

Plánování a životní zkušenosti 

Více než 64 procent dotázaných mužů přiznalo, že tráví nadmíru času se svými smartphony či tablety, a to dokonce často i na toaletě, kde mají podle vlastního vyjádření alespoň chvilku klidu.

Všeobecně kvůli nedostatku volného času na plánování důležitých záležitostí dohánějí různá řešení a přípravy v myšlenkách i v situacích, kdy se to zrovna moc nehodí – například při sexu.

Studie také prokázala, že 51 procent mužů má obavy, že jim stále chybí důležité životní zkušenosti, protože nemají jednoduše čas na to je sbírat. Zároveň přiznávají, že aby toho docílili, jsou ochotni omezit i počet přátel, aby měli více času na „důležitější záležitosti”.

V moderní a technologické době zároveň není žádným překvapením, že pokud nemají muži čas sbírat zkušenosti v normálním životě, dohánějí své znalosti právě s pomocí nejrůznějších technologií.

„Stále větší požadavky na moderní společnost a jednotlivce jako takové dostávají lidi do stále většího tlaku a stresu. Od života běžného člověka se očekává stále více, a tak se není čemu divit, že stále více mužů využívá různé technologie (internet) a jejich možnosti, aby se neustále zdokonalovali. A to i na úkor soukromého života,” uvedl Paul O'Connor, manažer společnosti Unilever Compressed deodorants, která průzkum zadávala.