Hudba je skutečně klíčem k ženskému srdci. Vyplývá to z výzkumu, o němž informoval server The Daily Telegraph. Podle něj jsou totiž ženy až dvakrát ochotnější dát cizímu muži své telefonní číslo, pokud přitom v pozadí hraje romantická hudba.

Francouzští psychologové provedli test na 87 ženách ve věku 18 až 20 let, které se domnívaly, že se účastní spotřebitelského výzkumu. Každá z nich nejprve strávila pět minut v čekárně poslechem hudby, a to buď romantické balady Je L'aime a Mourir od Francise Cabrela, nebo L'Heure du thé (Čas na čaj) od Vincenta Delerma, která byla kvalifikována jako neutrální.

Pak byly dobrovolnice pozvány do další místnosti, kde měly s dvacetiletým "průměrně vypadajícím" mladíkem diskutovat o rozdílech mezi dvěma druhy sušenek.

Na konci této diskuse se dotazovatel pokusil vymámit z ženy telefonní číslo s vidinou společného drinku. Použil přitom vždy naprosto stejnou frázi: "Mé jméno je Antoine, jak víte. Myslím, že jste velmi milá a napadlo mě, jestli byste mi nechtěla dát své telefonní číslo. Zavolal bych vám později a mohli bychom příští týden zajít někam na drink..." Pak se vždy dotyčné upřeně zadíval do očí a usmál se na ni, zatímco ona si rozmýšlela odpověď.

Romantickým songům nepodléhají pouze ženy

Výsledek byl překvapivý. Jen 27,9 procenta žen, jež před kontaktem s mladíkem poslouchaly neutrální hudbu, bylo ochotno na jeho nabídku přistoupit. Naopak ze skupiny, která poslouchala romantickou baladu, kývla na nabídku více než polovina žen (52,2 procenta).

Vědci, kteří publikovali svůj výzkum v časopise Psychology of Music, věří, že romantické songy mohou ovlivňovat lidské chování. "Ženy poslouchající romantické texty vyhověly žádosti o telefon a schůzku snadněji, než ženy poslouchající neutrální hudbu. A ten rozdíl byl významný," shrnul jeden z výzkumníků Nicolas Gueguen. "Máte-li potíže se seznamováním, výběr správných songů by mohl zlepšit vaše šance," radí "lovcům" ženských srdcí.

Ovšem kouzlu milostné písně nepodléhají jen ženy. Předchozí studie stejného vědeckého týmu už prokázaly, že muži utratili mnohem více peněz v květinářství, kde hrála romantická hudba.