Pozornost školáků se výrobci batohů snaží upoutat také vyměnitelnými prvky. "Děti se chtějí odlišovat. Líbí se jim například, když si mohou na batohu vyměňovat smajlíky a blikačky nebo si je vyzdobit plyšovými doplňky na suchý zip. Zaujme je ale i podoba jezdce na zipu. To, zda je na něm nějaké logo. Dříve byly batohy jednodušší a poněkud strohé," dodává Brynda.

Módním trendům u školních batohů podléhají také barvy. U dívek jsou nyní v kurzu především pastelové, chlapci preferují spíše tlumené a technicistní barvy. "U menších dětí jsou barvy limitované bezpečností. Na výrobcích pro ně vždy používáme jednu zářivou barvu - žlutou, zelenou či oranžovou. Pokud ji nepoužijeme, nahradíme ji reflexními materiály. V materiálech nastal v posledních letech posun o tisíc procent," doplnil ředitel společnosti Topgal.

Firma zdobí batohy s výjimkou motivů z pohádek výtvarníka Zdeňka Smetany a symbolů zámořské hokejové NHL tvorbou vlastních zaměstnanců. "Nákup motivů například z hollywoodských dětských filmů produkci prodražuje. Navíc mnohdy ztrácejí na atraktivitě už po dvou až třech měsících. Například Shreka si sice děti pustí ještě dnes, batoh s jeho motivem je už ale nyní neprodejný," míní Brynda.

K vizáži školních batohů přihlížejí i rodiče. V jejich případě je však hlavním předmětem zkoumání to, zda batoh splňuje bezpečnostní a pediatrické požadavky, uvedl Brynda.