„Tancovala jsem dvacet devět let. Mrzí mě, že jsem nevydržela ještě jeden rok navíc, bylo by to rovných třicet,“ shrnuje nostalgicky baletní minulost.

Cesta vedla přímo

Láska k tanci ji obklopovala odjakživa. „Moji rodiče se věnovali baletu, dokonce hráli společně s tetou ve Starcích na chmelu,“ vyzdvihuje hrdě rodinnou historii, jež zapříčinila, že se z Kristinina koníčku přirozeně stalo její zaměstnání. „Nikdy jsem nechtěla dělat nic jiného. Vždy mi bylo jasné, kam směřovat. Nechápala jsem, když v patnácti letech ostatní děti netušily, co dělat.“

Přestože patřila mezi šťastlivce, kteří si s volbou povolání hlavu nelámali, musela o své vášni přesvědčit i rodiče. „Byli proti studiu na konzervatoři, ale prosadila jsem si to,“ popisuje odhodlaně začátek kariéry.

Kristina Kloubková

Kristina Kloubková

FOTO: Michaela Feuereislová

Místo Karkulky Vlkem

Postavy, jež znázorňovala, pro ni často byly výzvou. „V baletu Ferda Mravenec jsem toužila po roli Kukličky, ze které se stane motýl, ale bohužel jsem hrála opožděný zadek stonožky. Na škole jsme pak připravovali Karkulku a to mi taky nevyšlo, padl na mě Vlk. Takže jsem trochu trpěla, avšak úspěšně dokončila studium a dala se na muzikál,“ konstatuje s úsměvem.

Vše přerušila až ve chvíli, kdy otěhotněla s dcerou Jasmínou, a i když se na pódium zcela nevrátila, s potěšením na něj vzpomíná. „Měla jsem nádherné role. Začaly v Drákulovi Krvinkou a jednou z posledních velkých postav se stala Smrt v Moně Lise. To bylo skutečně hezké ukončení,“ vypráví zasněně o době, kdy ji zajímal hlavně tanec.

Jako malá holčička doprovázela maminku na tréninku ve Státní opeře.

Jako malá holčička doprovázela maminku na tréninku ve Státní opeře.

FOTO: archív

Nakonec ho úplně neopustila, rozhodla se totiž svůj um předat dál. „Přišla mi nabídka na tvorbu choreografie, takže jsem u divadla zůstala. Se svými kolegy jsem najednou pracovala jinak a velmi mě to bavilo. Míním se k tomu vrátit, příští rok se rýsuje zajímavá věc. Jasmínka půjde do školky, tak bude trochu víc času. Tancovat mě ale jen tak někdo neuvidí,“ říká rozhodně. Hereckým rolím se ovšem nebrání a už na podzim ztvární bohyni Isis v muzikálu Kleopatra.

Dcera se nezapře

Jasmínin otec a Kristinin partner Karel také studoval balet a později se přesunul k muzikálům stejně jako ona. Přes hluboký vztah ke svému oboru si ani jeden z nich nepřeje, aby mu dcera rovněž propadla. Nelibost rodičů k taneční profesi tak Kristina zažívá i z druhé strany. „Oba s nešťastným výrazem sledujeme, že je Jasmínka velmi talentovaná a rytmická. Dokonce jsem se na ni ptala numeroložky. Prý je neuvěřitelně nadaná po tatínkovi. Vůbec nechápu, proč ne po mně,“ směje se sympatická moderátorka.

S Jiřím Kornem tancovala sedm let.

S Jiřím Kornem tancovala sedm let.

FOTO: archív

Dceru v baletním úboru tak ze své budoucí vize nevylučuje. „Jsme zvědaví, jaké zaměření si zvolí. Moc nechci, aby tancovala, ale měla by se pohybovat a nějak vyčerpat energii, tak ji asi dám na balet ke své kamarádce. Babička malé Jasmínky se navíc stále rozplývá nad tím, jak má krásné nárty a vytočené nohy,“ zaznívá pobaveným tónem z úst Kristiny, jejíž dceru možná za pár let uvidíme pokračovat ve šlépějích nadaných rodičů.