Bezmála polovina Čechů se v létě myje stejně často jako v zimě. A každý pátý Čech se v nejteplejším období roku dokonce myje pouze obden, či ještě méně. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Henkel, která zjišťovala, co je nového v českých koupelnách. Průzkum realizovala agentura Ipsos Tambor na vzorku 500 respondentů starších 18 let.

„Celkem 43 % lidí nemění své návyky spolu s příchodem letního počasí,“ říká k výsledkům průzkumu Radka Šimánková, marketingová manažerka divize kosmetiky ve společnosti Henkel ČR.

Alarmující je, že téměř pětina obyvatel si sprchu, či koupel dopřává méně než jednou denně. Celkem 64 % dotazovaných se myje jednou denně. Podle průzkumu se 19 % populace hygienické péči o své tělo věnuje o víkendu častěji než v jiné dny.

Sprcha, nebo vana?

Sprchování u Čechů jednoznačně vede. Před vanou plnou vody ho upřednostňuje 70 %. Mezi hlavní výhody řadí především to, že je to rychlejší (45 %) a pohodlnější (20 %) než koupel. Téměř 15 % respondentů také tímto způsobem šetří výdaje za vodu.

Muži se v péči o tělo vyrovnávají ženám

Panuje obecné povědomí, že ženy o sebe více dbají. Průzkum však ukázal, že v Česku nejsou mezi pohlavími zásadní rozdíly v chování a muži se v posledních letech snaží dohánět, co dlouhou dobu zanedbávali. Přibližně stejný počet žen i mužů (66 %, respektive 63 %) se totiž osobní hygieně věnuje stejně, tj. jednou denně. I přesto však mají muži stále co napravovat.

Zatímco dalších 23 % žen se sprchuje, či koupe vícekrát denně, tak stejný počet mužů se stále myje jen párkrát do týdne. „Výsledky odpovídají povědomí, že ženy sice o sebe pečují stále častěji a lépe, ale muži svému tělu v posledních letech věnují stále více pozornosti. To potvrzuje i rostoucí segment kosmetických produktů pro muže,“ říká Šimánková.

Mladí si ve sprše zpívají

V průzkumu byl zbořen jeden mýtus. Ve sprše si zpívá pouze každý pátý Čech a bezmála 80 % obyvatel si tak svými pěveckými dovednostmi péči o tělo nezpestřuje. Nejčastěji si zpívají mladí lidé do 24 let. Mezi nimi je téměř jedna třetina zpívajících.

Češi na sobě nešetří ani v krizi

Ačkoli to tak nemusí vypadat, v době silného tlaku na rodinné výdaje Češi na péči o své tělo nešetří. Celkem 91 % respondentů prozradilo, že za sprchové gely, mýdla a další přípravky na mytí utrácí stejně nebo více než před třemi lety. Třetina z nich dokonce své výdaje zvýšila. „Češi nezapomínají na nákup kosmetiky ani v době finanční krize. Přizpůsobili však výběr svého nákupu a mnohem častěji preferují zboží nabízené v akcích nebo hledají nové benefity,“ říká Radka Šimánková.