Hlavní obsah

Učit děti mluvit o pocitech jim může uškodit

Děti se na základní škole snaží vyznat v základních emocích, které pociťují a o kterých mluví se svými učitelkami. Pojmenování prožívaného a pociťovaného však podle odborníků z Oxford Brookes University může vést k povzbuzení mentálních poruch. Ačkoli je právě tato výuka koncipována tak, aby jim předcházela.

Učit děti mluvit o pocitech jim může uškodit

Učitelé prvního i druhého stupně během vyučování často narazí na problém emocí a jejich významu. Učí děti pojmům jako jsou empatie, neboli vcítění se, ale také dalším sociálním interakcím. Na druhém stupni by již žáci měli být schopni definovat více než sto slov spojených s určitým pocitem, např. opuštěný, pyšný či příjemný.

Tohle vysvětlování a povídání o lidském cítění má u dětí pomoci vybudovat určitý hodnotový systém a předejít depresím či šikaně. Jenže podle profesorky Kathryn Ecclestoneové uvádění slovníku emocionální zranitelnosti zvyšuje pocity deprese u dětí.

"Vkládání slovníku emocionální zranitelnosti do výuky je jako podpora procítění přesných pocitů deprese a beznaděje, se kterými se předpokládá, že umíme zacházet. Aktivity zaměřené na emocionální pohodu podporují v každém pocit, že musí vyhledat odbornou pomoc," tvrdí Ecclestoneová.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků