Hlavní obsah

V Indonésii vyzvedli část těl z havarovaného Suchoje 100, černou skříňku nenašli

Jakarta
Aktualizováno

Příznivější počasí umožnilo indonéským vrtulníkům přistát v nedostupné oblasti na ostrově Jáva, kde se ve středu zřítil při předváděcím letu ruský letoun Suchoj Superjet 100. Mohli tak vyzvednout část těl 45 obětí. Záchranáři a vyšetřovatelé ale zatím marně pátrají po černých skříňkách letadla, napsala v sobotu agentura AP.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Záchranné čety prohledávají místo dopadu letadla Suchoj Superjet 100 Video: Reuters

 
Článek

V sobotu ráno dopravily vrtulníky do hlavního města Jakarty čtyři pytle s ostatky k identifikaci, řekl mluvčí záchranářů Gagah Prakoso.

Policejní patolog Anton Chastila novinářům sdělil, že zatím není jasné, kolika obětem nalezené části těl patří. Do identifikace se podle jeho slov zapojí asi 60 expertů, kteří budou ostatky třídit a brát vzorky DNA.

Vyzvednutí těl bylo mimořádně komplikované. Záchranné týmy se do oblasti musely v pátek spustit na lanech po téměř kolmých stěnách spící sopky Salak, aby se dostali k troskám.

Foto: ČTK/AP

Indonéští výsadkáři se připravují k seskoku na místo pádu letadla.

"Také jsme vysadili tým pátrající po černých skříňkách, ale zatím jsme je nenašli," dodal Prakoso podle listu Washington Post.

V těžko přístupné hornaté oblasti operuje šest vrtulníků záchranářů. Trosky letadla se zachytily mezi vegetací a skalisky na prudkém svahu a jejich vyproštění bude mimořádně těžké.

Foto: David Ryneš, Mapy.cz

Místo nehody ruského letadla Suchoj Superjet 100

Letoun, na jehož palubě bylo 45 lidí, z dosud nevysvětlených příčin narazil do úbočí hory Salak po asi 50 minut trvajícím letu, jehož cílem bylo přesvědčit potenciální kupce o kvalitách nového stroje. Na palubě letadla, které mělo při sérii předváděcích letů v několika asijských státech přilákat potenciální kupce, bylo kromě indonéských novinářů osm Rusů a podle ruských médií i občané USA, Francie a Itálie. Nikdo z nich s největší pravděpodobností katastrofu nepřežil.

Foto: ČTK/AP

Trosky letadla pokryly svah hory na velké ploše.

Podle popisu místa katastrofy, kde jsou drobné úlomky rozptýlené na velké ploše svahu, i stavu těl je jasné, že stroj narazil do sopky v plné rychlosti osmi set kilometrů, jak uvedl už dříve Prakoso. [celá zpráva]

Stroj, který je prvním ruským dopravním letadlem vyrobeným po rozpadu SSSR, je určen pro střední tratě. Zákazníci, většinou ze zahraničí, si objednali zatím 170 kusů, z toho víc než 40 jich mělo být nasazeno v Indonésii. Superjet 100 už nyní létá na linkách ruského Aeroflotu a arménské společnosti Armavia. Na jeho vývoji se podílely i italské a francouzské společnosti. Po nehodě panují obavy, že zájem o stroj poklesne. [celá zpráva]

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám