Článek
Komunálním politikům vadilo, že Hřib nepředložil materiál nejprve do rady. Na program naopak prošel bod navržený zastupiteli ANO, který se též týká plynulosti dopravy. Prošel také návrh šéfa klubu Praha Sobě Adama Scheinherra, který se týká zrychlení stavebních prací, které vyžadují uzavírky. Program dnešní schůze zastupitelé schválili téměř po čtyřech hodinách jednání.
„Chtěl bych navrhnout do programu opatření ke zvýšení plynulosti dopravy. Mám tam čtyři opatření, co by se dalo dělat,“ uvedl Hřib. Jde o bod, který neprojednala rada města, Hřib ho ve středu představil na tiskové konferenci.
„Považuji za zbabělost, předkládat jako člen rady materiál, který jsem v radě neprojednal. A mně je úplně jedno, kdo to je. Považuji to za naprostou zbabělost a faul vůči svým kolegům,“ pronesl radní Zdeněk Kovářík (ODS).
Podle opozičního hnutí ANO je Hřibův návrh jen přesouváním odpovědnosti. „Pojďme tuto gesci sebrat Pirátům, jelikož doprava je v takovém stavu, že nám hrozí kolaps ve všech zimních měsících,“ pronesl v debatě o programu zastupitel Stanislav Nekolný (ANO). Spolu s předsedou pražské buňky ANO Ondřejem Prokopem předložili vlastní materiál, který se týká plynulosti dopravy a počítá se zřízením pozice koordinátora uzavírek.
Výhrady k Hřibovu návrhu měla i opoziční Praha Sobě. „Když je problém, založí se pracovní skupina, dělá se audit nebo analýza. Ale Praha potřebuje řešení. Proto předkládám tisk, aby ihned všechny městské organizace začaly soutěžit práce, které zasahují do omezení provozu, nejen na cenu, ale i na rychlost,“ řekl předseda klubu Praha Sobě Scheinherr. Oba opoziční návrhy se na program jednání dostaly.

Kolaps dopravy na nuselském mostěVideo: Aktu.cz
Jako první bod Hřib na tiskové konferenci ve středu zmínil rychlost práce na komunikacích, aby bylo možné hodnotit dobu trvání stavby coby kritéria. Rychlost práce by podle něj měla mít při hodnocení nabídek váhu třicet procent.
Dalším opatřením má být stanovení odpovědnosti za rozhodnutí o uzavírkách. Zatímco o uzavírkách na Pražském okruhu rozhoduje ministerstvo, o dalších správní úřady městských částí a o dalších zase magistrát.
Třetím okruhem opatření má být urychlení dostavby okruhů, jednak Pražského okruhu, ale i městského okruhu. V obou případech očekává Hřib finanční podporu státu.
Nesoulad počtu aut a kapacity silnic by podle končícího náměstka mohlo řešit čtvrté opatření, jímž je zavádění nízkoemisních zón jako náhrada za zpoplatnění vjezdu v podobě mýta, jež neumožňuje legislativa.


