Hlavní obsah
Premiér Andrej Babiš (ANO) v Palermu komentuje kauzu svého syna Foto: Česká televize ČT24

Svět si všímá Babišovy kauzy. Je ochoten zničit vlastního syna, píší na Slovensku

Zprávy kolem údajného únosu syna premiéra Babiše zaujala řadu světových médií. O zjištěních serveru Seznam Zprávy bez větších komentářů informují tiskové agentury, jako je Reuters, AP, Bloomberg, DPA nebo Ria Novosti, všímá si jich také britská zpravodajská stanice BBC nebo Rádio Svobodná Evropa.

Premiér Andrej Babiš (ANO) v Palermu komentuje kauzu svého syna Foto: Česká televize ČT24
Svět si všímá Babišovy kauzy. Je ochoten zničit vlastního syna, píší na Slovensku

Média přebírají informace, které uvedl český server, a citují výroky Andreje Babiše mladšího. DPA rovněž informuje, že česká policie a státní zastupitelství ohlásily důkladné vyšetření případu a že opozice chce hlasovat o vyslovení nedůvěry vládě.

Bloomberg: Nejoblíbenější politik. BBC: Populistický lídr

Německá agentura připomíná podrobnosti z aféry kolem Čapího hnízda, které se i nejnovější kauza týká. Agentura Bloomberg o Babišovi poznamenává, že je nejoblíbenějším českým politikem, druhým nejbohatším Čechem a člověkem, který odmítá, aby byl kvůli svému bohatství, konfrontačnímu stylu vládnutí a protiimigračním postojům přirovnáván k americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi.

Britská BBC o českém premiérovi píše jako o "populistickém lídrovi".

Polský portál CzeskaPolityka.pl si všímá toho, že aféra kolem Babiše, který sliboval, že skoncuje s "Palermem" v české politice, se rozhořela právě během jeho pobytu v tomto italském městě spojovaném s mafií, kde se tento týden konala mezinárodní konference o situaci v Libyi.

Muž ochotný zničit vlastního syna

Zprávy o údajném únosu Babiše mladšího zaujímají přední místa na slovenských zpravodajských webech. Server sme.sk jeden z materiálů opatřil titulkem "Muž ochotný zničit vlastního syna". Analytik Matúš Krčmárik v článku píše, že Babiš bude muset nyní tvrdit, že jeho syn při rozhovoru s novináři blouznil nebo nebyl při smyslech.

Rakouská agentura APA mimo jiné informovala o reakci opoziční strany TOP 09, z níž zazněly výzvy k Babišovu odstoupení, a citovala prohlášení předsedy strany Jiřího Pospíšila, že jde o jednu z nejzávažnějších afér v zemi od roku 1989. APA rovněž zaznamenala ohlášené úsilí KDU-ČSL vyvolat hlasování o vyslovení nedůvěry vládě.

Rosbalt: O převezení na Krym by věděly ruské tajné služby

Také agentury RIA Novosti i Unian se kauze Babiš věnují podrobněji. Kromě rozhovoru s Babišem mladším vyzdvihly skandál kolem Čapího hnízda a roli dětí českého premiéra v celé aféře.

Ruská oficiální místa se i přes dotazy tamních médií k probíhajícímu skandálu českého premiéra nevyjadřují. Agentura Rosbalt s odvoláním na mínění české opozice napsala, že převezení Babiše mladšího na Krym se nemohlo uskutečnit bez vědomí a nejspíš ani bez přímé účasti ruských tajných služeb. "Není vyloučeno, že v této věci může sehrát podstatnou roli Rusko, rozhodne-li se nezůstat stranou a připojit se k vyšetřování dobrodružství syna českého premiéra," uvedla agentura.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků