Článek
Odsouzeni byli kapitán Mauro Balomaga a navigační důstojník Leonil Reion, oba z Filipín. Podle zprávy novozélandského úřadu pro vyšetřování nehod došlo k havárii kvůli tomu, že se posádka rozhodla zkrátit si cestu, aby dorazili včas do přístavu Tauranga. Loď opustila doporučený kurs a posádka ignorovala základní pravidla navigace.
Z lodi se podařilo odčerpat část paliva, ale ne veškeré, protože vody v oblasti byly bouřlivé. Stovky tun paliva unikly a způsobily ekologickou katastrofu. Vyčištění pobřeží přišlo na 130 miliónů novozélandských dolarů (cca dvě miliardy korun). [celá zpráva]
V lednu se loď rozlomila a 300 kontejnerů se skončilo v moři. [celá zpráva]
Žalobě čelí i rejdařství Daina Shipping, které loď plující pod liberijskou vlajkou patřila. Rejdařstí je součástí řecké společnosti Costama.