„Další analýza závěrečné vzájemné satelitní komunikace s letadlem odpovídá tomu, že letadlo v tu chvíli bylo v rychlém a stále eskalujícím klesání,“ stojí ve zprávě. Podle simulací závěru letu, které provedl ATSB, padal stroj ve spirále, přičemž jeho rychlost stoupla až na 454 kilometry za hodinu.

KOMENTÁŘ DNE:
Pohádky o povstání lidu proti elitám — Západní demokracie nezažívají vzpouru lidu proti elitám, nýbrž boj jedněch elit proti druhým, upozorňuje Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Zpráva také vyvrací spekulace, že se pilot mohl se strojem pokusit nouzově přistát na hladině: „Analýza trosky křídelní klapky snížila pravděpodobnost scénářů ukončení letu, kdy by klapka byla vysunuta.“ Podle zprávy byl „pravý flaperon (což je přesný název dílu) ve chvíli, kdy se oddělil od křídla, velmi pravděpodobně v neutrální letové poloze nebo blízko ní“.

Letecký expert Geoffrey Thomas řekl CNN: „Skutečně důležitou novinkou ve zprávě je, že klapka nalezená u Tanzanie nebyla vysunuta.“ Okraj flaperonu byl poškozen, což vedlo k hypotéze, že ho obrousila voda při neúspěšném pokusu o nouzové přistání na hladině Indického oceánu. [celá zpráva]

Thomas dodal, že letadlo bylo „neřízené, došlo mu palivo a ve spirále se ve vysoké rychlosti zřítilo do moře“.

Trup stroje se zatím nenašel

Zatím není jasné, proč se letoun odchýlil od své trasy na sever a zamířil na opačnou stranu. Pátrání po něm na ploše 120 000 kilometrů čtverečných mořského dna nepřineslo výsledky.

Pokud se nenaleznou nové důkazy, zřejmě se na konci roku pátrání ukončí.

Z letadla, na jehož palubě zahynulo 239 lidí, byly zatím nalezeny jen tři úlomky, flaperon objevený na Réunionu [celá zpráva] a kusy křídla nalezené na Mauriciu a v Tanzanii. [celá zpráva]

Objeveno bylo skoro dvacet podezřelých předmětů, u dalších se však nepodařilo potvrdit, že by byly součástí boeingu.