V sobotu ráno dopravily vrtulníky do hlavního města Jakarty čtyři pytle s ostatky k identifikaci, řekl mluvčí záchranářů Gagah Prakoso.

Policejní patolog Anton Chastila novinářům sdělil, že zatím není jasné, kolika obětem nalezené části těl patří. Do identifikace se podle jeho slov zapojí asi 60 expertů, kteří budou ostatky třídit a brát vzorky DNA.

Vyzvednutí těl bylo mimořádně komplikované. Záchranné týmy se do oblasti musely v pátek spustit na lanech po téměř kolmých stěnách spící sopky Salak, aby se dostali k troskám.

Indonéští výsadkáři se připravují k seskoku na místo pádu letadla.

Indonéští výsadkáři se připravují k seskoku na místo pádu letadla.

FOTO: ČTK/AP

"Také jsme vysadili tým pátrající po černých skříňkách, ale zatím jsme je nenašli," dodal Prakoso podle listu Washington Post.

V těžko přístupné hornaté oblasti operuje šest vrtulníků záchranářů. Trosky letadla se zachytily mezi vegetací a skalisky na prudkém svahu a jejich vyproštění bude mimořádně těžké.

Místo nehody ruského letadla Suchoj Superjet 100

Místo nehody ruského letadla Suchoj Superjet 100

FOTO: David Ryneš, Mapy.cz

Letoun, na jehož palubě bylo 45 lidí, z dosud nevysvětlených příčin narazil do úbočí hory Salak po asi 50 minut trvajícím letu, jehož cílem bylo přesvědčit potenciální kupce o kvalitách nového stroje. Na palubě letadla, které mělo při sérii předváděcích letů v několika asijských státech přilákat potenciální kupce, bylo kromě indonéských novinářů osm Rusů a podle ruských médií i občané USA, FrancieItálie. Nikdo z nich s největší pravděpodobností katastrofu nepřežil.

Trosky letadla pokryly svah hory na velké ploše.

Trosky letadla pokryly svah hory na velké ploše.

FOTO: ČTK/AP

Podle popisu místa katastrofy, kde jsou drobné úlomky rozptýlené na velké ploše svahu, i stavu těl je jasné, že stroj narazil do sopky v plné rychlosti osmi set kilometrů, jak uvedl už dříve Prakoso. [celá zpráva]

Stroj, který je prvním ruským dopravním letadlem vyrobeným po rozpadu SSSR, je určen pro střední tratě. Zákazníci, většinou ze zahraničí, si objednali zatím 170 kusů, z toho víc než 40 jich mělo být nasazeno v Indonésii. Superjet 100 už nyní létá na linkách ruského Aeroflotu a arménské společnosti Armavia. Na jeho vývoji se podílely i italské a francouzské společnosti. Po nehodě panují obavy, že zájem o stroj poklesne. [celá zpráva]