Od začátku roku jde o třetí vážnou nehodu velké výletní lodě.

Požár v pátek večer vyřadil oba lodní motory z provozu a plavidlo bylo několik hodin unášeno proudem. Nikdo z 590 pasažérů, které podle agentury AFP tvoří hlavně Američané a Západoevropané, nebyl zraněn a nic jim prý nechybí. Pět ze 411 členů posádky se však přiotrávilo kouřem z požáru, přičemž jeden z nich byl podle agentur postižen vážně a potřebuje hospitalizaci.

Chod jednoho z motorů se podařilo obnovit

Posádce plavidla se prý podařilo požár prakticky ihned uhasit. Krátce poté zprovoznila jeden z motorů, což umožnilo kromě jiného obnovit klimatizaci, dodávky vody, provoz kuchyní a další služby k normálnímu životu na palubě, ujistila společnost Azamara Club Cruises, které loď patří. Nejprve zamýšlená evakuace proto byla zrušena. K lodi byly přesto vyslány dva čluny filipínské pobřežní hlídky a vlečná loď.

Plavidlo, které vyplulo pod maltskou vlajkou z filipínské metropole Manily ve čtvrtek, se v době požáru nacházelo v klidných vodách asi 140 kilometrů jihozápadně od útesu Tubbataha, když se pobřežní hlídka dnes brzy ráno dozvěděla o jeho problémech.

Právě zahájená 17denní turistická plavba po oblasti předčasně končí, potvrdila Azamara Club Cruises. Člen jejího vedení Larry Pimentel byl vyslán do Sandakanu, aby se setkal s cestujícími a dojednal s nimi, jak nejlépe jim společnost bude s to pomoci v jejich dalším cestování, uvedl mluvčí společnosti.

Třetí nehoda výletní lodě v letošním roce

Firma Azamara Club Cruises provozující výletní parník Azamara Quest je členem mezinárodní společnosti Royal Caribbean Cruises se sídlem ve Spojených státech. Incident její lodi se stal poté, co konkurenční společnost Carnival Corp. postihly od začátku roku dvě vážné lodní nehody.

V lednu její loď Costa Concordia ztroskotala na jihu Itálie. Při neštěstí zahynulo 32 osob. O měsíc později měla po požáru ve strojovně komplikace její další italská výletní loď Costa Allegra, která byla po několika dnech nakonec odtažena do bezpečí na Seychelách. Jejích tisíc pasažérů ale trpělo úmorným horkem, protože na palubě nefungovala ani elektřina, která by udržovala v chodu klimatizaci.