"Mnoho lidí plave ve vodě a my se snažíme jim co nejrychleji pomoci," hlásil zástupce policie Boy Herlamban.

Podle posledních zpráv se podařilo zachránit na 250 lidí. Zatím však není jasné, kolik lidí vlastně na palubě bylo, podle některých informací vzal kapitán na palubu více pasažérů, než je povoleno, což mohlo k nehodě i přispět. Herlamban uvedl, že "podle palubního deníku bylo na lodi 213 cestujících a 13 členů posádky, včetně kapitána lodi".

Indonéské ministerstvo dopravy oznámilo, že trajekt s třináctičlennou posádkou měl kapacitu 273 osob a na seznamu cestujících bylo 213 jmen. Ředitel trajektové společnosti ovšem informoval, že se podařilo zachránit 292 osob a další čtyři lidé zemřeli.

Disproporce mezi seznamem přepravovaných a realitou je velká - je to klasická ukázka porušení předpisů.Ředitel trajektové společnosti

"Disproporce mezi seznamem přepravovaných a realitou je velká - je to klasická ukázka porušení předpisů," citovala agentura Reuters ředitele trajektové společnosti.

Práci záchranářů na místě neštěstí komplikovalo bouřlivé počasí, za kterého výška vln dosahovala až šesti metrů.  

Špatné počasí zavinilo v oblasti i nehodu dalšího trajektu - vlny vrhly na mělčinu plavidlo, na němž se údajně nacházelo 278 osob. Tento případ se obešel bez ztrát na životech.  

Indonésie se skládá ze 17 tisíc ostrovů a trajekty tam patří k hlavním dopravním prostředkům. Ročně při podobných nehodách zahynou stovky lidí, protože lodě nejsou v dobrém stavu a často se vydávají na moře přetížené.

Letos v lednu se u východoindonéských břehů potopil trajekt s 250 cestujícími, z nichž se 22 podařilo zachránit. V prosinci 2006 se mezi Borneem a Jávou převrátil trajekt se 600 osobami a v následujících dnech se podařilo zachránit jenom 250 z nich. O několik měsíců později zemřelo 42 lidí při požáru, který vypukl na jedné z lodí.