Vlak vykolejil ve 2:25 místního času (v úterý 22:25 SEČ) u města Mehrabpur v provincii Sindh. Vykolejilo dvanáct vagónů z šestnácti a některé se převrátili. Podle jednoho z místních obyvatel, který přispěchal na místo neštěstí, byly téměř všechny vagóny vlaku zničeny.

„Lidé jsou uvězněni ve vracích a volají o pomoc. Policisté vytahují mrtvé a zakrvácené zraněné,“ uvedl místní představitel Ghulam Kádir.

Ve vlaku bylo zraněno několik desítek lidí.Ve vlaku bylo zraněno několik desítek lidí. Foto: ČTK/AP

Ještě několik hodin po neštěstí zůstávala řada cestujících uvězněna ve vagónech v chladné noci. Jeden ze zraněných ležících u trati řekl, že se vlak najednou začal otřásat. "Nevěděl jsem, co se děje. Z ničeho nic se vlak začal škubat a my jsme spadli," sdělil Mohammad Ikbal a dodal: "Leželi jsme ve tmě na kolejích tři, čtyři hodiny."

Záchranu komplikovala tma

Záchranáři neměli potřebné vybavení na rozřezání vagónů a jejich práci komplikovala temná noc. "Je tam úplná tma. Pro záchranáře je téměř nemožné zasáhnout," řekl svědek Azhár alí Radžpar.

Vlak byl přeplněn cestujícími, většinou jedoucími domů na oslavu muslimského svátku oběti íd al-adhá. Podle policejního důstojníka z Karáčí, kterého cituje agentura AP, cestovalo expresem asi 700 lidí. Mezi nimi byla prý i velká skupina svatebčanů, která měla pronajatý speciální vagón.

Pákistánští záchranáři vynášejí z trosek vlaku zraněné.Pákistánští záchranáři vynášejí z trosek vlaku zraněné. Foto: ČTK/AP
Příčina nehody není zatím známa, vysoký představitel pákistánských železnic už ale vyloučil sabotáž a vyjádřil domněnku, že nehoda byla způsobena vadnou kolejnicí.

Železniční neštěstí jsou v Pákistánu častá. Dráhy, pocházející z koloniálních dob, nebyly modernizované a vlaky jezdí přeplněné.

Nejhorší nehoda za 15 let se stala v červenci 2005 ve stejné provincii, když přeplněný osobní vlak narazil do jiného stojícího ve stanici. Po srážce do vraků obou souprav najel ještě třetí vlak.