Hlavní obsah

Havarovaný airbus měl těsně před vyměřeným „důchodem“

Zřícený airbus nízkonákladové letecké společnosti Germanwings měl před vyměřeným „důchodem“ a brzy ho čekala generální prověrka, napsal britský list Daily Mail. První zpráva francouzských úřadů do Německa, z níž citoval deník Bild, mezitím potvrdila, že kontroloři vedli s letadlem rutinní komunikaci, než se náhle stroj odmlčel a z dosud neznámých důvodů začal prudce klesat.

Foto: Emmanuel Foudrot, Reuters

Záchranáři na místě pádu německého Airbusu A320

Článek

Lufthansa podle Daily Mailu uvádí, že přirozenou životnost jejích letounů A320 vymezuje 60 000 letových hodin nebo 48 000 vzletů a přistání. Havarovaný airbus, který se v úterý zřítil na jihu Francie cestou z Barcelony do Dűsseldorfu, měl za sebou 58 313 hodin a 46 748 vzletů.

Foto: ti, Právo

Výška a let airbusu před katastrofou

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Lufthansa potvrdila, že stroj, který byl 24 let v provozu, by „dříve nebo později“ směřoval na generální prověrku a opravu, která by jeho životnost prodloužila o několik let. Podle Daily Mailu z letového řádu plyne, že by se tak stalo do roka. Letoun by byl rozebrán a každá jeho součást pečlivě zkontrolována, případně vyměněna. Současně by bylo vyměněno zastaralé elektronické zařízení stroje.

Bez odezvy

O příčinách nehody, při které zemřelo všech 150 lidí na palubě, se spekuluje. Letoun přestal najednou komunikovat a začal prudce klesat. Na zem v horském terénu na jihu Francie dopadl v plné rychlosti, trosky byly rozesety na velké ploše a těla obětí byla rozbitá na kousky. Německý Bild mezitím zveřejnil první zprávu francouzských úřadů do Německa, která potvrzuje náhlé přerušení komunikace, jež byla do té doby „rutinní“, a prudký pád.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Záchranáři na místě pádu letadlaVideo: Reuters

Dokument mimo jiné uvádí: „Běžné operační podmínky francouzského střediska letového provozu. Všechny technické systémy fungovaly normálně.“ Dále se píše: „Let 4U9525 Germanwings opouští letovou hladinu, aniž by informoval kontrolu letového provozu, a podle radaru začíná klesat průměrnou rychlostí 3500 stop za minutu (1067 metrů za minutu).“ Veškerá snaha kontrolorů o navázání spojení byla bez odezvy.

Související téma:

Foto: Profimedia.cz

Airbus A320. Ilustrační foto

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám