V prvním případě šlo o linku z Moskvy do Rigy, cestující nakonec odcestovali až následující den jiným strojem. Jeden z pasažérů stanici Moskva 24 vylíčil, že před startem k letadlu přijeli hasiči a že v přepravním prostoru byl cítit kouř.

Z „technických důvodů“ podle aerolinek Aeroflot nemohlo odstartovat ani letadlo téhož modelu na lince Moskva–Minsk.

Zdroj ze společnosti, která se Suchojem Superjet 100 létá, řekl, že se strojem byly technické problémy už v minulosti, ale nikdo jim nevěnoval pozornost.

Ruské aerolinky Jamal Airlines zároveň oznámily, že ruší objednávku na dalších deset těchto strojů. Důvodem prý není nedělní havárie, ale vysoké provozní náklady.

List Kommersant napsal, že hlavní vyšetřovací verzí nedělní katastrofy je chyba pilota a pozemního personálu. Vyšetřovatelé prověřují jako možnou příčinu i úder blesku.