„V H&M se vždycky snažíme nabízet produkty, o nichž věříme, že je naši zákazníci ocení. Potisk na těchto ponožkách je postavička lega. Jakýkoliv jiný možný výklad je čistě náhodný. A pokud se tento motiv někoho dotkl, omlouváme se,“ stojí v prohlášení firmy.

Část švédské muslimské komunity se podobností panáčka se sbíječkou, která kreslí znak pro Alláha, cítila pobouřena, a společnost se rozhodla ustoupit.

Je to už druhá nepříjemnost, která společnost H&M od počátku roku potkala. Na začátku ledna vyvolalo pobouření, když firma ve svých e-shopech uvedla do prodeje dětskou zelenou mikinu s nápisem „Coolest monkey in the jungle“ (Nejvíc cool opice v džungli), prezentovanou malým černošským chlapcem. Veřejnost toto konání označila za rasismus, jeden z umělců se společností dokonce ukončil spolupráci. [celá zpráva]