Hlavní obsah
Švédská oděvní společnost Hennes & Mauritz čelí kritice za údajný rasismus. Foto: Profimedia.cz

Obchodní řetězec H&M čelí kritice kvůli údajnému rasismu

Švédská oděvní společnost Hennes & Mauritz v pondělí na svých e-shopech uvedla do prodeje dětskou zelenou mikinu s nápisem „Coolest monkey in the jungle“ (Nejvíc cool opice v džungli), prezentovanou malým černošským chlapcem. Veřejnost toto konání označila za rasismus, jeden z umělců se společností dokonce ukončil spolupráci.

Švédská oděvní společnost Hennes & Mauritz čelí kritice za údajný rasismus. Foto: Profimedia.cz
Obchodní řetězec H&M čelí kritice kvůli údajnému rasismu

Veřejnost konání oděvní společnosti velmi pobouřilo. Někteří uživatelé sociálních sítí dokonce prohlašovali, že by lidé měli značku za rasistický podtón zcela bojkotovat.

„Byla jsem naprosto v šoku, že se něco takového na internetu objevilo. H&M, myslíte si, že je fotka malého černošského chlapce v tomto případě v pořádku?“ vyzvala společnost na svém Twitteru britská politička Kate Osamorová.

Kanadský zpěvák The Weeknd, jenž s H&M vytvořil několik mužských kolekcí, prohlásil, že se značkou neprodleně ukončuje spolupráci. „Ráno jsem se probudil a byl jsem tou fotkou šokován a zahanben. Jsem hluboce uražen a s H&M už spolupracovat nebudu,“ napsal na svém Twitteru.

Společnost na vlnu kritiky reagovala okamžitým stažením reklamní fotografie ze svých webových stránek a následně se za vzniklé potíže omluvila. „Fotka byla smazána ze všech kanálů společnosti H&M. Všem, kterých se dotkla, se velmi omlouváme,“ uvedla ve svém prohlášení jejich mluvčí Anna Erikssonová.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků