„Stále více lidí, a to vidíte i na článcích v médiích, si všímá toho, jak povýšená je nyní paní Merkelová," nechal se slyšet šéf sociálních demokratů, který dosud v kampani na kancléřku takto přímo nezaútočil.

Schulz pro své tvrzení vidí několik důkazů. Jedním má být to, že Merkelová při cestách na volební kampaň často využívá armádní nebo policejní helikoptéru, její Křesťanskodemokratická unie ale za lety platí výrazně méně, než kolik ve skutečnosti stojí. Šéf SPD kritizoval také skutečnost, že volební kampaň CDU vede Peter Altmaier, který je zároveň šéfem kancléřství, nebo fakt, že vládní mluvčí Steffen Seibert za Merkelovou vyjednával podmínky její předvolební televizní debaty se Schulzem. Ta se uskuteční za týden.

I přes výraznou ztrátu SPD na konzervativní unii CDU/CSU v průzkumech veřejného mínění Schulz věří, že jeho strana může zářijové volby vyhrát. CDU/CSU má v aktuálních průzkumech podporu kolem 39 procent voličů, sociální demokraté 22 až 24 procent.

Prim hrají problémy automobilek

Schulz kritizoval Merkelovou za nedostatečně tvrdou politiku vůči tureckému prezidentovi Recepu Tayyipovi Erdoganovi, který podle šéfa sociální demokracie porušuje všechna diplomatická pravidla a vměšuje se do německé kampaně. Erdogan nedávno vyzval Turky žijící v Německu, aby nevolili CDU/CSU, SPD nebo Zelené.

Jak Schulz, tak Merkelová byli dotazováni také na aktuální problémy německých automobilek. Merkelová zopakovala, že je třeba v dlouhodobém výhledu počítat s koncem spalovacích motorů, konkrétní rok ale neuvedla. "Nemá teď smysl lidi znejišťovat," podotkla. Schulz zatím o konci spalovacích motorů vůbec hovořit nechce.

Chce ale umožnit spotřebitelům, aby na automobilky, které manipulovaly s emisemi, mohli podávat hromadné žaloby. Merkelová podle něj takové snahy brzdí. Kancléřka poznamenala, že v principu není proti hromadným žalobám, současný návrh sociálnědemokratického ministra spravedlnosti Heika Maase ale podle ní není dobrý.