Podle zveřejněného prohlášení se centrum Mírotvůrce rozhodlo svou internetovou stránku uzavřít v důsledku negativní reakce, kterou vyvolalo zveřejnění seznamu novinářů "akreditovaných teroristickou organizací 'DLR' (Doněcká lidová republika)".  [celá zpráva]

Mírotvůrce na webu vyvěsil jmenný seznam novinářů, kteří se v separatistických oblastech akreditovali, i s jejich osobními údaji, včetně telefonních čísel a e-mailových adres. Na tomto seznamu je celkem 4068 žurnalistů. Mimo jiné jsou mezi nimi zpravodajové řady ruských médií, agentur Reuters a AFP, stanice BBC, televizí ARD a ZDF a rovněž České televize, Českého rozhlasu a časopisu Respekt.

Jména musíme znát

Server tvrdil, že pátrá po činech ohrožujících ukrajinskou národní bezpečnost i bezpečnost celého světa. Zveřejnění seznamu označil za nezbytné, "neboť vycházíme ze skutečnosti, že tito novináři spolupracují s bojovníky teroristické organizace, a to je důležitá informace, kterou my, občané Ukrajiny, musíme znát".

Svým krokem ale lidé stojící za touto akcí vyvolali rozhořčené reakce především dotyčných novinářů, kteří obvinění ze spolupráce se separatisty odmítli. Kritika se ozvala i z řad ukrajinských činitelů a rovněž od Evropské unie.

Zapůsobil tlak EU a ombudsmanky

"S ohledem na reakci, kterou vyvolalo zveřejnění seznamu novinářů akreditovaných teroristickou organizací 'DLR' u zplnomocněnkyně pro lidská práva Valerije Lutkovské, věčně nespokojené a znepokojené Evropské unie a také u protiukrajinsky naladěných novinářů Ukrajiny..., učinil Mírotvůrce nesnadné rozhodnutí web zavřít," uvádí se v prohlášení serveru.

Ombudsmanka Lutkovská po zveřejnění seznamu vyzvala ministerstvo vnitra a Bezpečnostní službu Ukrajiny (SBU), aby podnikly kroky k zablokování přístupu ukrajinských uživatelů na stránky Mírotvůrce. Ve středu kyjevská prokuratura zahájila vyšetřování případu.