Valko pro agenturu TASR uvedl, že někteří klienti domova důchodců odmítají nabízené služby, nezúčastňují se společných činností, neodebírají stravu nebo jim stravu nosí jiní klienti, vyměňují zámky u dveří, klíče odmítají odevzdat vedení domova důchodců a nepřejí si vstup zaměstnanců do ubytovacích jednotek, aby nebylo narušeno jejich soukromí.

„Klienti tak riskují, že v případě úmrtí budou nalezeni až po několika dnech, jak se to stalo v případě paní Gabriely,“ uvedl ředitel.

Aby se podobným případům předešlo, vedení domova důchodců se rozhodlo, že pokud klient vynechá tři jídla za sebou, nechá otevřít ubytovací jednotku i proti vůli klienta. „Chceme tím zamezit spekulacím a lžím o zanedbávání povinností zaměstnanců domova,“ dodal ředitel.

Vedení města Košice stojí za vedením domova důchodců, ale trvá na prošetření celého případu. Asociace přijímatelů sociálních služeb zároveň upozornila, že v domově důchodců dochází k rekonstrukci za plného provozu, což zhoršuje zdravotní i psychický stav seniorů.