Protestní akce začala mší, které se zúčastnil i šéf hlavní opoziční strany Právo a spravedlnost Jaroslaw Kaczyński.

Mediální rada svůj postup zdůvodňuje tím, že financování televizní stanice není dostatečně transparentní. Členové rady mají pochybnosti, zda nadace Lux Veritatis, pod níž Trwam spadá, má na digitalizaci potřebné peníze.

Trwam spolu s rozhlasovou stanicí Radio Maryja a list Nasz Dziennik tvoří mediální impérium, které vybudoval jeden z nejvlivnější ale i nejkontroverznějších polských duchovních, člen řádu redemptoristů Tadeusz Rydzyk. Ten prostřednictvím internetu pohrozil, že pokud úřady přístup k jeho televizní stanici nezmění, nebude dnešní protestní akce poslední.

Antisemitské a homofobní výroky

Rydzykova média jsou známá antisemitskými, xenofobními a homofobními výroky. Polská vláda si dokonce minulý rok oficiálně stěžovala ve Vatikánu, že duchovní očerňuje Polsko, když o něm hovoří jako o zemi, která není civilizovaná, kde panuje totalita a ve které nevládnou Poláci. I když se nezmínil konkrétně o Židech, jeho jazyk byl podle řady komentářů odrazem názorů, podle nichž Židé mají v Polsku příliš velkou moc a polští Židé nejsou "skutečnými Poláky", kterým by ležely na srdci polské zájmy.

"Tadeusz Rydzyk hovořil jen svým jménem a jeho slova nemohou být spojována se Svatým stolcem ani s polskou církví," reagoval tehdy na stížnost polské vlády vatikánský mluvčí.

Kvůli projevům antisemitismu Rydzyka v minulosti kritizovala i část polských biskupů.