Dvaapadesátiletý kapitán chce podle neapolského deníku ve své knize zrekapitulovat události, které k nehodě jeho lodi vedly. Hodlá se zmínit i o svém vztahu k mladé Moldavance, která ho v médiích po havárii horlivě bránila.[celá zpráva]

Schettino je jedním z hlavních podezřelých v probíhajícím vyšetřování. Klade se mu za vinu, že riskantním manévrem poblíž toskánského ostrova Giglio nehodu 13 ledna zavinil. [celá zpráva]

Fatální havárie u Giglia přitom nebyla první v Schettinově kariéře. V červnu 2010 plul tak rychle s jinou výletní lodí, že ji u německého přístavu Warnemünde poškodil.

Schettino se k havárii v Německu nehlásí

"Když vplouval do přístavu Warnemünde manévroval v rychlosti mezi 7,7 a 7,9 uzly, což vedlo k poškození výletní lodě Aida Blu," citoval na začátku března list Daily Mail ze zprávy o nehodě.

Schettino na obvinění zaměstnavateli odpověděl: "Nic jsem nevěděl o omezení rychlosti a nedostal jsem žádné potvrzení o porušení od odpovědných úřadů." Podle něj za nehodou stály jiné příčiny.

V době nehody ve Warnemünde pracoval Schettino pro sesterskou společnost Costa Atlantica.