News of the World je součástí konglomerátu News International tiskového magnáta Ruperta Murdocha, kterému patří v Británii také list The Times a další bulvár The Sun. Podle Guardianu zaplatil News International třem postiženým osobám na milión liber v rámci mimosoudních vyjednání ve zjevné snaze vyhnout se publicitě.

The Guardian napsal, že novináři z News of the World využívali soukromých vyšetřovatelů, aby "se ilegálně dostali k hovorům z mobilních telefonů veřejně známých lidí a získali nezákonný přístup k důvěrným osobním údajům, včetně daňových přiznání a bankovních účtů". "Terčem soukromých vyšetřovatelů byli ministři, poslanci, herci a sportovní hvězdy," napsal The Guardian. Podle jednoho policejního zdroje šlo o 2000 až 3000 mobilů.

List uvedl, že odposlechy se týkaly například bývalého místopředsedy vlády Johna Prescotta, bývalé ministryně kultury Tessy Jowellové, nynějšího londýnského starosty Borise Johnsona, herečky Gwyneth Paltrowové či modelky Elle MacPhersonové.

Mluvčí News International uvedl, že "v této chvíli je nevhodné záležitost komentovat". Stejně tak se k aféře nevyjádřila policie.

V lednu 2007 byl na čtyři měsíce uvězněn reportér News of The World Clive Goodman za to, že opakovaně nechával odposlouchávat zaměstnance královské rodiny a získával tak exkluzivní informace. Coulson tehdy tvrdil, že o odposleších nic nevěděl, nicméně odstoupil z funkce šéfredaktora bulvárního deníku a stal se mediálním poradcem Davida Camerona.