S rozhodnutím koronera definitivně vzaly za své všechny konspirační teorie týkající se princezniny smrti.

Vyšetřování havárie v pařížském tunelu před jedenácti lety trvalo půl roku. Porota rozhodovala, zda za smrt princezny a jejího přítele mohla nezodpovědnost, náhoda či jestli za ní nestál plán další strany.

Koroner Scott Baker uvedl, že nebyl shledán žádný důkaz, že by si zabití Diany objednal vévoda z Edinburghu, princ Philip, rozvědka MI6, či někdo jiný, jak tvrdil Al Fayedův otec Mohamed. Soudní experti před časem uvedli, že Francouzi po havárii chybně manipulovali se vzorky krve, což v Al Fayedovi mohlo oprávněně vzbudit podezření.

Princezna Diana zachycená na bezpečnostní kameře hotelu Ritz krátce před svou smrtí.Princezna Diana zachycená na bezpečnostní kameře hotelu Ritz krátce před svou smrtí. Zdroj: ČTK/EPA
Vyšetřovatelé již dříve dospěli k závěru, že viníkem havárie pod pařížským Pont de l'Alma je řidič Henri Paul, který byl v době smrtelné nehody pod vlivem alkoholu a utišujících prostředků.

Vychýlení vozu z dráhy způsobila jízda rychlostí 180 km/h, při níž se vůz stal neovladatelným. Ke skutečnosti značně přispěla i přítomnost bulvárních fotografů, kteří Dianino auto pronásledovali.

Havarovaný automobil v pařížském tunelu AlmaHavarovaný automobil v pařížském tunelu Alma. Zdroj: ČTK/EPA

Otec Dodiho Mohamed letos v únoru při výslechu u soudu navíc řekl, že princezna byla těhotná. Podle něj mu to sdělila krátce před smrtí a byl jediným člověkem, který to věděl.

Jak šlo vyšetřování Dianiny smrti:
31. srpna 1997 - Mercedes S 280 v tunelu pod Place de l'Alma v centru Paříže krátce po půlnoci narazil do sloupu. Řidič Henri Paul a Dianin přítel Dodi Al Fayed zemřeli okamžitě, Diana zemřela ve 4:00 místního času v nemocnici. Přežil pouze její bodyguard Trevor Rees-Jones.
1. září 1997 - Zjištěno, že řidič Henri Paul měl v krvi alkohol, trojí laboratorní zkouška ukázala 1,8 promile. V krvi byly nalezeny i stopy léků proti depresi.
2. září 1997 - Nařízeno vyšetřování devíti fotografů a jednoho motocyklisty, kteří pronásledovali auto. Byli zažalováni pro "neúmyslné zabití a zranění osob" a "neposkytnutí pomoci ohroženým osobám".
9. října 1997 - Policie začala hledat tajemný fiat Uno podle hypotézy o možnosti střetu limuzíny s jiným vozidlem těsně před nárazem do pilíře. Na pravé straně vraku mercedesu se našly částečky barvy "bianco corfu", které se používaly pro výrobu několika typů Fiatu, především pro Fiat Uno z let 1983 až 1987. Auto se nikdy nenašlo.
3. září 1999 - Francouzská prokuratura zastavila trestní řízení proti fotoreportérům původně obviněným z podílu na tragédii. Zastavení stíhání potvrdil 4. dubna 2002 i francouzský kasační soud jakožto poslední soudní instance v zemi.
30. srpna 2000 - Al Fayed zažaloval americké tajné služby s cílem dosáhnout vydání dokumentace, kterou shromáždily při tajném vyšetřování okolností neštěstí.
30. října 2002 - Al Fayed zažaloval Francii u Evropského soudu pro lidská práva, protože prý tamní justice nevyšetřila úplně okolnosti havárie.
20. listopadu 2002 - Další vyšetřování z popudu Al Fayeda ve Francii: celkem tři fotografové obžalováni z porušování práva na soukromí, neboť údajně pořizovali snímky mrtvé Diany a Dodiho.
6. ledna 2004 - Zahájeno britské veřejné vyšetřování příčin nehody. V prosinci 2006 vyvráceno, že by se Diana stala obětí vražedného spiknutí. Potvrzeno, že mercedes, v němž princezna zahynula, měl těsně před tragickým koncem jízdy lehkou kolizi s bílým Fiatem Uno. Řidiče se nepodařilo vypátrat.
8. července 2007 - Začala další, patrně poslední, fáze vyšetřování příčin smrti Diany v Británii.
2. října 2007 - V Londýně začalo koronerovo řízení o příčinách smrti princezny Diany. Porota má rozhodnout, zda to skutečně byla autonehoda, zda to byla vražda nebo zda to nelze určit.
31. března 2008 - Britský koroner zamítl teorii, že se Diana stala obětí spiknutí. Řekl porotě, že má na výběr tři verdikty - že princezna a její partner Dodi Al Fayed zahynuli při autonehodě, v důsledku hrubé nedbalosti paparazziů nebo v důsledku hrubé nedbalosti řidiče Henriho Paula.
7. dubna 2008 - Porota na závěr řízení britského koronera rozhodla, že smrt Diany a jejího partnera způsobilo nezodpovědné řízení jejich řidiče Henryho Paula a pronásledování paparazziů.