Admirál Kuzněcov operuje ve východním Středomoří od počátku listopadu. K havárii stíhačky ruské ministerstvo obrany uvedlo jen to, že pilot se úspěšně katapultoval a byl zachráněn a že havárii způsobila technická porucha. Další podrobnosti neuvedlo.

KOMENTÁŘ DNE:
Poučení z Renziho — Politici EU by si měli vzít z okolností odchodu italského premiéra ponaučení, píše v komentáři Thomas Kulidakis Čtěte zde >>
 Očima Saši Mitrofanova: Hrající si prezident

V kabině letounu MiG-29KR podle deníku seděl jeden z nejzkušenějších pilotů, který je současně náčelníkem bezpečnosti letů Severní flotily a má za sebou více než 200 přistání na palubě letadlové lodi.

Server English Russia zveřejnil video, které má nehodu migu zachycovat.

Začalo to přetrženým lanem

Potíže podle listu začaly již tím, že v osudný den jedna z přistávajících stíhaček přetrhla jedno ze čtyř záchytných lan, zpomalující letouny při přistání na palubě. Stíhačku zachytilo další lano, a tak přistání dopadlo dobře, ale přetržené lano se zapletlo s dalším, a tak další adept na přistání musel čekat, než se posádce podaří dát palubu do pořádku. Právě během oblétávání lodi selhaly migu oba motory, kvůli přerušené dodávce paliva. Stroj poté havaroval, když se chystal na přistání. Pilotovi nezbylo, než se katapultovat. [celá zpráva]

"Podle názoru odborníků neměl být MiG 29KR/KUBR ještě zařazen do bojové služby ve Středomoří. Stroj je ve stadiu zkoušek, které mají pokračovat až do roku 2018. Ale operace v Sýrii a historicky první příležitost nasadit do boje palubní letectvo vedly k použití letounu, který ještě nedospěl do potřebného stavu," poznamenala Gazeta.ru.

Výrobce stíhačky se zdržel vyjádření, zatímco vojáci tvrdí, že vše, co o havárii píší média, jsou výmysly: stíhačka přece prošla zkouškami.

Admirál Kuzněcov doplul nedávno k syrskému pobřeží a podle ruských médií se má zapojit do útočných akcí v Sýrii. Nynější nehoda podle ruského ministerstva obrany plánované mise letky na lodi nenaruší.