„Vláda se rozhodla zakázat spolupráci se sionistickými médii z důvodu jejich nepřátelství. Zákaz se týká všech palestinských reportérů a žurnalistů,“ citoval deník z prohlášení Hamásu. Doplnil, že ani představitelé vládnoucího hnutí nemají povoleno vyjadřovat se pro izraelský tisk či televizi.

Guardian upozornil, že Izrael zakázal svým novinářům vstup do Gazy už v roce 2006, údajně s ohledem na bezpečnost. Izraelská média se od té doby musela spoléhat na korespondenty z řad Palestinců žijících v enklávě.

„Je to velmi nešťastné,“ komentoval zákaz Hamásu Matan Drori, šéf zahraničního zpravodajství izraelského deníku Ma’ariv.