Hlavní obsah
Trumpova věž v Chicagu Foto: Profimedia.cz

Vyhrocená kampaň snižuje hodnotu Trumpovy značky

Průzkumy označují za favorita republikánských primárek, z nichž vzejde kandidát do prezidentských voleb, nadále realitního magnáta Donalda Trumpa. Vyhrocená kampaň ale snižuje hodnotu jeho značky, ukazuje analýza společnosti BAV Consulting. Klesá zejména v očích Američanů s ročními výdělky nad sto tisíc dolarů.

Trumpova věž v Chicagu Foto: Profimedia.cz
Vyhrocená kampaň snižuje hodnotu Trumpovy značky

Pověst jména Trump jako značky je klíčovou devizou magnátových obchodů a byla to také Trumpova první velká výhoda, když loni vstoupil do prezidentského klání. Zatímco v předvolebních průzkumech mezi uchazeči o republikánskou prezidentskou nominaci je Trumpovo jméno na vrcholu, hodnota a pověst jeho značky mezi Američany s ročními příjmy přes 100 000 dolarů (2,5 miliónu korun) se hroutí, plyne z průzkumu, který zveřejnil server Politico.

A to jsou právě ti lidé, kteří si mohou dovolit přespávat v Trumpových hotelech, hrát golf na jeho hřištích či kupovat domy a byty postavené jeho realitními společnostmi.

Donald Trump promlouvá ke svým příznivcům v Jižní Karolíně

Foto: Randall Hill, Reuters

Dotazovaní zástupci zámožné vrstvy Američanů výrazně méně spojují značku Trump s pojmy jako prestižní, elitní, okouzlující, dynamický či inovativní. Podle Politico to pro muže, který se považuje za ekonomického průkopníka a ostatní kritizuje za nedostatek energie, znamená tvrdou ránu.

BAV Consulting značku Trump hodnotí již více než desetiletí, nikdy dříve ale nezaznamenala tak výrazný pokles své pověsti. Propad hodnoty značky obvykle následuje po korporátních skandálech, v tomto případě je vše spojeno s osobou Trumpa.

 Nepřivětivá, nevstřícná, ale tradiční

Nejkritičtěji značku hodnotí nejbohatší Američané s ročními příjmy přes 150 000 dolarů (přes 3,7 miliónu korun). V hodnocení vstřícnosti a přívětivosti u nich značka od začátku Trumpovy kampaně ztratila přes 50 procent, stejně dopadla i ve spojování s pojmem elitní.

Značka si vedla podobně špatně i v kategorii lidí s příjmy 100 000 až 150 000 dolarů.

Donald Trump v Iowě

Foto: Lane Hickenbottom, Reuters

U obou nejbohatších vrstev průzkum zaznamenal citelný růst pojmu tradiční. Ti nejbohatší jméno Trump považují o 65 procent více tradiční než při předchozí sondáži před magnátovým vstupem do prezidentské kampaně, v příjmové kategorii 100 000 až 150 000 dolarů zaznamenala růst o 44 procent.

Ekonomické dopady

Výše skutečné ztráty hodnoty prestiže zřejmě podle Politico nikdy nebude veřejně vyčíslena, neboť Trumpova korporace jako soukromá společnost k tomu nemá závazný důvod. Trump, který svůj majetek odhaduje na tři miliardy dolarů, zůstane nadále zámožným člověkem. S méně jistou budoucností ale musí počítat magnátovy děti, které na odkaz značky mohly spoléhat.

První viditelné dopady spojované s Trumpovými kontroverzními názory přišly krátce poté, co loni v červnu ohlásil kandidaturu na prezidenta. Po kritice mexických přistěhovalců ho stanice NBC stáhla z reality show Celebrity Apprentice a odmítla také vysílat jeho soutěž Miss USA, kterou ale v září Trump prodal.

Nápis na nebi nad kalifornskou Pasadenou z 1. ledna 2016 říká, že Trump je nechutný

Foto: David Mcnew, Reuters

Reklamní spolupráci s Trumpem začaly postupně omezovat obchodní domy Macy's, španělskojazyčná televizní síť Univision či společnost Serta. V poslední době Trump čelí potížím i v developerské sféře, neboť jeho partneři hovoří o možnosti Trumpovo jméno neuvádět v názvech projektů.

Související téma:

Donald Trump

Foto: Brendan McDermid, Reuters

V kanadském Vancouveru podepsalo 50 000 lidí petici, aby jméno Trump zmizelo z budovaného mrakodrapu. Nespokojené obyvatele města podpořil i starosta Gregor Robertson.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků