Hlavní obsah

Aerolinky United odškodní pasažéry, kteří byli přítomni násilnému vyvedení cestujícího s letenkou

Americké aerolinky United Airlines odškodní všechny cestující, kteří si zakoupili letenku na nedělní let, ze kterého byl násilím vyveden jeden z pasažérů. Mluvčí společnosti Megan McCarthyová podle sdělení agentury AP z noci na čtvrtek nabídla pasažérům bouřlivého letu kompenzaci v hodnotě ceny, kterou za letenku zaplatili.

Aerolinky United odškodní pasažéry, kteří byli přítomni násilnému vyvedení cestujícího s letenkou

Cestující si budou moci vybrat mezi hotovostí, cestovními kredity či takzvanými mílemi, které mohou vyměnit za letenku nebo služby.

Letecká společnost, která kvůli incidentu čelí rozsáhlé kritice veřejnosti, na linku z Chicaga do Louisville odbavila více cestujících, než kolik byla kapacita letounu, proto čtyři rezervace následně zrušila, aby mohla letadlem přepravit své zaměstnance. Tři lidé souhlasili, ale devětašedesátiletý David Dao odmítl vystoupit, proto ho aerolinky nechaly vyvést ostrahou. [celá zpráva]

Terčem kritiky je i šéf letecké společnosti Oscar Munoz, který nejprve vyvedeného pasažéra označil za rušivého, později se ale omluvil s tím, že podobná událost se již nikdy nebude opakovat. [celá zpráva]

Akcie aerolinek po incidentu výrazně ztratily na hodnotě.[celá zpráva]

Dao, který byl po incidentu hospitalizován, zatím podle AP žalobu nepodal, ale jeho právní zástupci se na ni očividně připravují. Požádali již totiž soud, aby aerolinky a město zachovaly všechny důkazy k případu.

Na čtvrtek pak Daoova rodina ohlásila tiskovou konferenci, na které chce společně se svými právními zástupci učinit prohlášení k médiím.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků