List o zapojení FBI informoval s odvoláním na zdroje obeznámené s děním. Mluvčí FBI Ayn Dietrich-Williamsová se k tomu nevyjádřila, už v pondělí totiž uvedla, že nemůže tuto informaci ani potvrdit, ani vyvrátit. Podle zdroje listu hraje FBI v trestním vyšetřování podpůrnou roli.

Na vyšetřování pod vedením ministerstva dopravy dohlíží oddělení ministerstva spravedlnosti pro trestné činy. Vyšetřování bylo zahájeno ještě před pádem druhého Boeingu 737 MAX-8, který se zřítil 10. března, uvedla agentura Bloomberg. Po jeho zřícení bylo rozšířeno. Velká vyšetřovací porota nově žádala o předvolání člověka obeznámeného s vývojem stroje.

List The Seattle Times v neděli uvedl, že se během vývoje čtvrté generace Boeingu 737 část procesu certifikace přenesla z Federálního úřadu letectví (FAA) na samotnou firmu, aby se neztrácel čas. Boeing zaostával ve vývoji nové generace za Airbusem a bál se, že ztratí část trhu.

Podle listu se navíc ukázalo, že systém MCAS, který měl stabilizovat let v případě hrozby ztráty vztlaku při vysokém úhlu náběhu, mohl do řízení provádět pětkrát větší zásahy, než bylo původně naplánováno a schváleno. Systém byl navíc označen za nebezpečný. [celá zpráva]

V úterý ministryně dopravy Elaine Chaová podnikla nezvyklý krok – požádala generálního inspektora ministerstva dopravy, aby provedl audit certifikačního procesu pro Boeing 737 MAX. Audit je nezávislý a není součástí trestního vyšetřování.

Trestní vyšetřování v americkém leteckém průmyslu je velmi neobvyklé, protože se dosud počítalo, že civilní úřady v této oblasti fungují lépe. Výjimkou byly pád letadla Alaska Airlines v roce 2000 a havárie stroje aerolinek ValuJet v Miami v roce 1996, kdy byla odsouzena firma SabreTech mající na starosti údržbu letadel.