„Selhala nám veškerá elektronika, došlo nám palivo. Teď už nemáme ani radarový kontakt. Dejte nám vektor pro přistání,“ líčil podle deníku The Daily Mail pilot Juan Sebastian Upegui, co v osudovou slyšel ve sluchátkách.

A vybavuje si i poslední slova svého zesnulého kolegy. „Mayday! Mayday! Pomozte nám, řítíme se dolů. Jsme už na tisíci stopách. Pomozte, dejte nám vektor k ranveji,“ křičel kapitán letu LMI 2933.

„Pak komunikace utichla a my jsme všichni začali plakat,” uzavřel své vyprávění pilot, který zaslechl poslední komunikaci ze zříceného letounu.

Zřejmě došlo palivo

Deník The Independent zveřejnil odkaz na audionahrávku, která unikla na internet a která údajně zachycuje poslední rozhovor pilotů s věží. Záznam, jehož autentičnost však zatím oficiální místa nepotvrdila, naznačuje, že za pádem stroje mohl být nedostatek paliva.

O tom, že letadlu došlo palivo, se začalo spekulovat ihned po jeho pádu v noci na úterý. Stroj BAE 146/Avro RJ má totiž dolet 2965 kilometrů, což je přesně vzdálenost naplánovaného tragického letu mezi bolivijským Santa Cruzem a kolumbijským Medellínem.

Trosky letounu dopadly necelých osmnáct kilometrů od letiště, nevznítily se a jeden ze svědků hlásil, že před pádem neslyšel motory. [celá zpráva]

Brazilský deník Globo s odvoláním na Vargase napsal, že pilot měl v letovém plánu tankování v bolivijském městě Cobija, popřípadě v kolumbijské metropoli Bogotě, ale neučinil tak. Letadlo se navíc po pádu nevznítilo.