„Absence silnic není problém. Dokážeme přistávat na vodě, na písku, na poli a dokonce i na ledu,“ chlubil se mluvčí společnosti Hybrid Enterprises na těžařské konferenci Indaba v Jižní Africe, kde byl projekt představen.

KOMENTÁŘ DNE:
Poučení z Renziho — Politici EU by si měli vzít z okolností odchodu italského premiéra ponaučení, píše v komentáři Thomas Kulidakis Čtěte zde >>
 Očima Saši Mitrofanova: Hrající si prezident

Snadno dostupné zdroje nerostného bohatství v Africe jsou už téměř vytěženy, odborníci ale věří, že je až 90 procent toho, co může černý kontinent těžařům nabídnout, ukryto v nedostupných oblastech, kam nevedou silnice ani železnice.

„Když pracujete na projektu v odlehlé oblasti, vždy musíte začít se stavbou silnice, železnice a elektrického vedení. Se vzducholodí ale budeme moci operovat i bez letiště na ploše dvou nebo tří fotbalových hřišť,“ vysvětlil CNN Robert S. Stewart z těžební společnosti Interop AG.

Tisíce kilometrů na jeden zátah

Provoz nových vzdušných korábů Hybrid Airship bude podle výrobců levný, bezpečný a vysoce efektivní. Cestovní rychlostí 111 kilometrů za hodinu prý tyto zepelíny dokážou na jediný zátah přepravit jednadvacet tun nákladu a devatenáct pasažérů do tisíce kilometrů vzdálených cílů.

Kolik bude heliem nadnášená hybridní vzducholoď stát, konsorcium neprozradilo. Nesdělilo ani základní technické podrobnosti, jako jsou rozměry, pohon apod. Z animace, která je dostupná na webu společnosti, je však patrné, že by měly stroj Hybrid Airship pohánět čtyři vrtulové motory.

Projekt už je podle společnosti Lockheed Martin dokončen a čeká na schválení federální agenturou pro civilní letectví (FAA). Pokud půjde vše podle plánu, mohly by se první nákladní vzducholodě vznést už v roce 2018.