Během nehody byly z letadla jihokorejské letecké společnosti Asiana Airlines doslova vymrštěny dvě letušky, které se nacházely v zadní části stroje. Obě dvě pád přežily a byly později nalezeny na přistávací dráze. Při neštěstí zemřely dvě čínské dívky a další desítky lidí jsou ve vážném stavu v nemocnici. Na palubě letounu bylo 307 lidí.

Jak uvedli vyšetřovatelé, nárazem do hráze se letadlu ulomil ocas, trup letounu začal neřízeně poskakovat po letištní dráze a následně hořet. Havárii na letišti v San Francisku nejspíš způsobila chyba pilotů.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Amatérské záběry pádu letadla

Podle amerických vyšetřovatelů letěli během přistání příliš nízko a pomalu a snažili se to napravit až po varování z kontrolní věže. NTSB upřesnil, že stroj letěl rychlostí 103 uzlů (přes 190 kilometrů za hodinu), předepsané minimum je přitom 137 uzlů (přes 253 km/h). V době nárazu o zem pak dosahoval stroj rychlosti 106 uzlů (přes 196 kilometrů v hodině), což znamená, že se posádka pokusila na poslední chvíli zrychlit.

Byl v zácviku

Jak piloti uvedli, při přistání se spoléhali na autopilota, který měl sám dohlížet na dodržování určité rychlosti. Teprve když byli asi 60 metrů nad zemí, uvědomili si, že letí příliš pomalu a snažili se s tím něco udělat, popsala šéfka NTSB Deborah Hersmanová.

Video

Výpověď pasažérů a svědků nehody havarovaného Boeingu 777

Muž, který měl přistání na starosti, byl teprve v zácviku na létání s Boeingem 777. Vedle něj sedící pilot letěl poprvé jako instruktor. Oba dva byli ale zkušení piloti, dodala Hersmanová. V kokpitu byli v době přistání tři ze čtyř pilotů, jen dva ale viděli na přistávací dráhu.