Dluhy dosahují 2,5 miliardy dolarů. Loňská ztráta činila půl miliardy. Většina vlastníků i dlužníků s plánem restrukturalizace souhlasí.

Společnost vyrábí malá trysková obchodní letadla, takzvané bizjety Hawker 200, 900XP a 4000, malá sportovní letadla jako je dvoumotorový King Air a jednomotorová Bonanza, i turbovrtulové stroje T-6 Texan II pro výcvik amerických vojenských pilotů. Stroje King Air nabízí v militarizované verzi jako hlídkové.

Firma zaměstnává 7400 lidí, z toho přes 4700 ve Wichitě v Kansasu. Místním úřadům přitom slíbila, že ve státě bude do roku 2020 v letecké výrobě zaměstnávat 4000 lidí, na což dostala pobídku ve výši 45 miliónů dolarů. Přesto se počítá s propouštěním. V dubnu bylo propuštěno 350 zaměstnanců.

Slavná historie

Kořeny společnosti sahají do třicátých let, kdy vznikla společnost Beech Aircraft. Ta za druhé světové války vyráběla malá dvoumotorová transportní a cvičná letadla C-45 Expeditor a AT-11 Kansan pro letectvo i námořnictvo. Po válce vyráběla cvičné stroje Mentor a T-1 Jayhawk.

V roce 1980 společnost Beechcraft zakoupil výrobce raket a bezpilotních letadel Raytheon. Ten také v roce 1993 koupil od britského konsorcia práva na výrobu malého tryskového letounu BAe 125 (původně Hawker Siddeley HS 125 Dominie), ze kterého vznikly stroje Hawker 200. Raytheon získal i právo na jméno Hawker, které je  spojeno především s druhoválečnými stíhacími stroji Hurricane, Typhoon a Tempest, ale také s poválečným tryskovým hunterem.

V roce 2006 se ale Raytheon, který vyrábí známé střely s plochou dráhou letu Tomahawk, zbavil všech divizí vyrábějících letadla s tím, že se míní zabývat jen obrannými systémy a raketami. Hawker Beechcraft koupily investiční společnosti Onex a GS Capital.