V červenci 2010 najela na řece Delaware v pensylvánské Filadelfii velká nákladní loď tlačená remorkérem na obojživelné výletní plavidlo, které mělo poruchu. Ve vodě se rázem ocitlo více než třicet lidí.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Obří kolos zatlačil malou loďku pod vodu. Zdroj: myfoxphilly.com

Nové záběry, které pocházejí z kamery na břehu ze strany Camdenu v New Jersey, ukazují, jak se mohutné plavidlo převalí přes miniaturní loďku plnou lidí. Dva lidé na záznamu před střetem skočí z paluby do řeky. Záběry jsou sestříhány z oficiálního videozáznamu úřadu pro bezpečnost v dopravě, který nehodu vyšetřoval.

Záchranáři pomáhali cestujícím z obojživelného plavidla z vody.

Záchranáři pomáhali cestujícím z obojživelného plavidla z vody.

FOTO: fotobanka Profimedia

Rodiče dvou zemřelých Maďarů, 16leté Dory Schwendtnerové a 20letého Szabolcse Prema, a příbuzní dalších lidí na palubě žalovali všechny společnosti, které se na provozu všech tří lodí podílely. Trestní oznámení putovalo k provozovateli remorkéru K-Sea Transportation of East Brunswick, Ride the Ducks, který provozuje výletní lodě, i městu Filadelfie, kterému patří nákladní loď.

Obojživelné plavidlo společnosti Ride the Ducks vylovili ze dna řeky Delaware.

Obojživelné plavidlo společnosti Ride the Ducks vylovili ze dna řeky Delaware.

FOTO: fotobanka Profimedia

Zástupci příbuzných obětí a poškozených podle žaloby trvají na tom, že cestující dostali příkaz obléci si záchranné vesty až těsně před kolizí. Člun také podle nich neměl varovnou sirénu ani rádio. Plátěná střecha člunu navíc uvěznila dva cestující pod vodou.

Člun se přehřál

Už loni v listopadu byl k jednomu roku vězení odsouzen kapitán remorkéru Mathew Devlin za neúmyslné zabití. Podle žalobců ve chvíli střetu lodí telefonoval kvůli důležité události v rodině a na palubě remorkéru se přesunul tak, že neviděl na řeku.

Potápěči pátrali po obětech nehody.

Potápěči loni pátrali po obětech nehody.

FOTO: fotobanka Profimedia

Jak uvádí 4400 stránek dlouhá zpráva úřadu pro bezpečnost, důvodem poruchy výletního člunu bylo přehřátí. Den, kdy k nehodě došlo, byl obzvlášť horký a někdo nechal zapnuté topení. Kapitán člunu páru vystupující z topného zařízení považoval za požár motoru a plavidlo zastavil uprostřed trasy ostatních lodí.