Hovory jsou strohé. Pilot Chesley Sullenberger poklidně kontrolorům oznamuje, že se letadlo ve výšce 975 metrů nad zemí střetlo s ptáky: „Tady Kaktus 1549. Srážka s ptáky. Ztratili jsme výkon u obou motorů. Vracíme se k (letišti) La Guardia.“ O minutu později však oznamuje, že manévr není uskutečnitelný. Na potvrzovací otázku, zda se může vrátit, odpovídá suše: „Nemožné“. Posléze dodává: „Nejsem si jistý, že doletíme na nějakou ranvej“.

Pilot pak navrhl, že se pokusí přistát na letišti Teterboro v New Jersey, za chvíli však znovu hlásí: „Nejde to“. Poslední zprávou tři minuty poté, co byl nahlášen střetem s hejnem ptáků oznámení „jdeme do Hudsonu“.

Přistání na řece v New Yorku přežilo všech 155 pasažérů na palubě airbusu.

Originální zvukový záznam, jak ho zveřejnily americké úřady, redakce Novinek upravila a doplnila fotografiemi pilota Sullenbergera a místa přistání.

Přepis hovorů pilota a leteckých úřadů
....
20:25:51 - Kaktus 15 49, 700 stoupáme na 5 000 (Cactus fifteen forty nine. Seven hundred, climbing five thousand)
20:26:00 - Kaktusi 15 49. New York odletový radar. Kontakt. Stoupejte na 5 000 a udržujte je.
.....
20:27:32 - Kaktusi 15 49, točte vlevo do kursu 270.
20:27:36 - Tady Kaktus 15 49. Srážka s ptáky. Ztratili jsme tah u obou motorů. Vracíme se směrem La Guardia. (This is cactus fifteen forty nine. Hit birds. We lost thrust in both engines. We're returning back towards La Guardia.)
20:27:42 - Okay, dobrá, potřebujete se vrátit na La Guardia. Točte vlevo kurs 220.
20:27:46 - 220. (Two two zero)
20:27:49 - Věži, zastav odlety. Máme tu nouzové přistání.
20:27:53 - Kdo je to?
20:27:54 - 15 29 (sic!). Srazil se s ptáky. Ztratil motory. Ztratil tah u obou motorů. Hned se vrací.
20:27:59 - Kaktus 15 29 (sic!)... které motory?
20:28:01 - Ztratil tah u obou, říká.
20:28:03 - Rozumím.
20:28:05 - Kaktusi 15 29 (sic!) . Když vám ji budeme moct dát, chcete se pokusit přistát na ranveji 1 3?
20:28:11 - Toho nejsme schopni. Můžeme skončit v Hudsonu. (We're unable. We may end up in the Hudson.)
...
20:28:31 - Dobře, Kaktusi 15 49. Připravíme ranvej 1 3.
20:28:34 - Nemožné. (Unable.)
20:28:36 - Okay. Co potřebujete k přistání?
20:28:46 - Kaktusi 15 49, ranvej čtyři je k dispozici, jestli chcete k ranveji čtyři.
20:28:50 - Nejsem si jistý, že doletíme na nějakou ranvej. Co máme napravo? Něco v New Jersey. Možná Teterboro. (I'm not sure if we can make any runway. Oh, what's over to our right? Anything in New Jersey, maybe Teterboro.)
20:28:55 - Okay. Ano, na vaší pravé straně je letiště Teterboro.
20:29:02 - Pokusíte se a přistanete v Teterboro?
20:29:03 - Ano. (Yes.)
20:29:05 - Věži Teterboro. La Guardia odlety. Máme nouzové přistání.
20:29:10 - Dobře. Posloucháme.
20:29:11 - Kaktus 15 29 (sic!) nad mostem George Washingtona chce okamžitě na letiště.
20:29:14 - Chce na naše letiště. Potřebuje asistenci?
20:29:17 - Ano. Srazil se s ptáky. Mohu ho poslat na ranvej jedna?
20:29:19 - Ranvej jedna. V pořádku.
20:29:21 - Kaktusi 15 29 (sic!). Točte vlevo do kursu 2 8 0. Můžete přistát v Teterboro, ranvej jedna.
20:29:25 - Nejde to. (We can't do it.)  
20:29:26 - Okay. Kterou ranvej v Teterboro byste chtěli?
20:29:28 - Jdeme do Hudsonu. (We're gonna be in the Hudson.)
20:29:33 - Promiňte. Zopakujte to, Kaktusi.
....
20:29:51 - Kaktusi, Kaktusi 15 49. Ztracen radarový kontakt. Taky máte letiště Newark na dvou hodinách a asi sedm mil.
20:30:09 - 2 0 0 47 18. Nevím, myslím, že řekl, že letí na Hudson.
....

 

Záběry přistání Airbusu na řece Hudson. Zdroj: Reuters/Stream