Hasiči předkládanými požadavky vyvolali kritiku přicházející zejména z vládních a armádních kruhů. Ty se odvolávají na vypjatou mezinárodní situaci a skutečnost, že požárníci narušují "bezpečnost země". Jejich povinnosti totiž dočasně přebírají vojáci, kteří by prý mohli chybět v případné válce s Irákem. Stávka prý navíc ohrožuje i životy občanů. Výbava zastupujících jednotek je totiž nekvalitní.

Hasiči mají podporu veřejnosti

Britská veřejnost stojí spíše na straně stávkujících. Ti při první vlně stávek v loňském roce původně požadovali navýšení mezd o 40 procent. Návrh vlády ale počítal jen s okamžitým čtyřprocentním navýšením a s dalšími 11 procenty během dalšího roku, to ovšem při splnění podmínky, že jejich práce bude "intenzivnější", tj. že část z hasičů přijde o práci. Další stávky budou následovat 28. ledna a 1. února. Obě potrvají 48 hodin.

Italští piloti chtějí kratší směny

Čtyřhodinovou varovnou stávku uspořádali v úterý piloti italské letecké společnosti Alitalia. Protestovali proti dlouhým pracovním směnám, které dosahují až 17 hodin, zatímco v jiných zemích nebývají delší než 12 hodin. Piloti se tak cítí být přetěžováni. Jejich odborová organizace Anpac poukázala na studii, podle níž je 20 procent leteckých neštěstí právě důsledkem únavy pilotů. Zaměstnavatel Alitalia je však zatím ochoten zkrátit maximální délku směny na 16 hodin.

Klientů ČSA se stávka nedotkla

Stávka se dotkla zhruba 14 tisíc cestujících. Zcela zrušeno bylo na 250 letů a dalších 150 posunuto. Cestujících českých aerolinií ČSA se protest italských pilotů nijak nedotkl. "Naše linky do Říma, Milána, Bologni i Benátek odletěly v souladu s letovým řádem," řekl Právu ředitel vnějších vztahů ČSA Daniel Plovajko.