České vysoké učení technické v dubnu spustilo soutěž Urychlovač určenou středoškolákům od 15 do 19 let. Výherce soutěže pojede na výlet do švýcarského CERNu nedaleko Ženevy. Zde bude mít jedinečnou možnost vidět urychlovač částic LHC (Large Hadron Collider). CERN je nejrozsáhlejším výzkumným centrem částicové fyziky na světě. Jeho pracovníci se zabývají výhradně vědeckými otázkami, jako např. co je hmota a jak vznikla, jak vznikl vesmír, hvězdy, planety. CERN také představuje místo, kde vznikl internet, nebo kde na svých projektech pracují významné osobnosti vědy a fyziky, např. Stephen Hawking.

Do CERNu s sebou výherce může vzít kamaráda nebo kamarádku. Doprovod jim pak budou dělat právě pracovníci z Fakulty strojní. Soutěžící mají za úkol vyřešit soutěžní otázku na webových stránkách www.urychlovac.cz. Stránky jsou připraveny tak, jako by byly součástí filmové kampaně na nový film Urychlovač. Jedná se však o fiktivní film.

Jak uvádějí tvůrci kampaně, filmová stylizace je záměrná a kreativní zpracování má nalákat středoškoláky na webové stránky, kde jsou všechny informace o tom, co je Urychlovač i co je CERN. Na stránkách návštěvníci naleznou i představení Fakulty strojní.

"Kampaň Urychlovač má za cíl zviditelnit a představit Fakultu strojní ČVUT v Praze, která se dlouhodobě potýká s nízkým zájmem o studium ze stran středoškoláků,“ řekla koordinátorka projektu Alexandra Hroncová.

Urychlovač navazuje na Sedm statečných

Tvůrci filmové kampaně se netají tím, že se nechali inspirovat videoklipem CERN RAP kolujícím po internetu. Klip vytvořila pracovnice tiskového oddělení Evropské organizace pro jaderný výzkum a její záměr - představit CERN zábavně-poučnou formou mladším věkovým skupinám, slavil nečekaný úspěch. CERN RAP zhlédlo několik miliónů návštěvníků, čímž se prokázalo, že když se zvolí správná metoda, projevuje o techniku zájem i nejmladší generace.

Urychlovač je v poslední době již druhou kreativní kampaní ČVUT, jejímž cílem je probudit zájem středoškoláků o technické obory. Již v loňském roce odstartovala pražská vysoká škola marketingovou kampaň s názvem Sedm statečných. Prostřednictvím této kampaně univerzita představila zábavnou formou všech svých sedm fakult. Ty byly reprezentovány sedmi postavičkami, fyzicky vybavenými pro práci v technickém prostředí.

Každá postavička měla typické atributy charakteristické pro danou fakultu. ČVUT reprezentovaly v rámci kampaně Sedm statečných postavičky se jmény Stavař (Fakulta stavební), Strojař (Fakulta strojní), Elektrik (Fakulta elektrotechnická), Jádro (Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská), Fakulta architektury (Architektka), Dopravák (Fakulta dopravní) a Biomedička (Fakulta biomedicínského inženýrství).