V Peru odhalili 14 mumií, které sloužily jako doprovod v posmrtném životě

Výzkumníci v Peru objevili na archeologickém nalezišti Cajamarquilla, které se nachází východně od peruánského hlavního města Lima, celkem čtrnáct mumií, o kterých se předpokládá, že jsou staré 800 až 1000 let. Podle agentury Reuters, která o nálezu informovala, pocházejí z předinckého období.

BEZ KOMENTÁŘE: V Peru objevili 14 mumií starých téměř 1000 letVideo: Reuters

Archeoložka z Národní univerzity svatého Marka (UNMSM) v Limě Yomira Huamanová, která má naleziště Cajamarquilla se svým týmem na starosti, uvedla, že šest ze 14 mumií jsou děti. Zbytek jsou dospělí, z toho u dvou se zjistilo, že šlo o ženy.

Vědci se domnívají, že děti a dospělí byli obětováni na počest významné osobnosti místní elity, jejíž mumie byla poblíž odkryta v loňském roce, aby mohli sloužit jako „doprovod v posmrtném životě“.

Loni v listopadu napsala stanice BBC, že archeologové na nalezišti nedaleko peruánské metropole Lima našli kompletní mumifikované tělo staré nejméně 800 let. Celé tělo bylo svázáno provazy a ruce zakrývaly obličej, což bylo nejspíš součástí místního pohřebního rituálu.

Archeologové v Peru našli nejméně 800 let starou svázanou mumii

Zahraniční

„V rámci pohřebních obřadů byli na počest zemřelého obětováni další lidé. Byli umístěni u vchodu do hrobky, aby ho mohli doprovázet na cestě smrti,“ řekl v neděli 13. února agentuře Reuters archeolog a profesor UNMSM Pieter Van Dalen Luna.

Doplnil poté i vysvětlení, že tehdejší společnosti žijící v Andách věřily, že po smrti lidé „nezmizeli“. „Smrt nebyla koncem, ale začátkem, přechodem do paralelního světa,“ poznamenal.

Nálezy v Peru nejsou vůbec neobvyklé

Všechny zmiňované ostatky pocházejí z kultury, která zde byla před říší Inků – ta svůj vrchol zažívala v 15. století.

Badatelé mumie našli spolu s množstvím keramických nádob, zbytků různých plodin a kamennými nástroji.

V Peru obnovili poslední visutý most, který ještě pamatuje Inky

Cestování

V Peru, kde leží i turistická atrakce Machu Picchu (ruiny předkolumbovského inckého kultovního místa v peruánských Andách - pozn. red.), se nacházejí stovky archeologických nalezišť kultur, které se rozvíjely před a po říši Inků. Inkové před 500 lety ovládali část Jižní Ameriky od jižního Ekvádoru a Kolumbie až po střední Chile.