Přes dva a půl milionu let starý kamenný nástroj nalezený v Alžírsku Foto: AFP PHOTO / MOHAMED SAHNOUNI/HANDOUT, Profimedia.cz

První lidé se objevili na více místech Afriky současně, ukazují nálezy

Objevy opracovaných pazourků, vápencové pěstní klíny a rozdrcené zvířecí kosti v Alžírsku podle vědců senzačně mění dosavadní představy o původu předchůdců člověka.

První lidé se objevili na více místech Afriky současně, ukazují nálezy

Dosud se mělo za to, že kolébkou lidstva je Příkopová propadlina ve východní Africe, kde se první představitelé druhu homo objevili před 2,6 milionu let. Z východu Afriky se pak měli šířit po celém africkém kontinentu a dále.

Archeolog Mohamed Sahnouni ze Španělského střediska pro výzkum evoluce v Burgosu nyní však přišel s tím, že první lidé se zřejmě objevili na více místech Afriky současně.

„Nové důkazy o aktivitě hominidů na náhorní planině u Ajn Búšerítu jsou prakticky stejně staré jako nálezy tzv. oldovanských nástrojů z etiopské lokality Gona,“ píše v časopise Science.

První lidé by tak žili v severní Africe o 600 tisíc let dříve, než se dosud soudilo.

V okolí pazourkových předmětů z Ajn Búšerítu ovšem nebyly nalezeny žádné stopy hominidů, a tak není jasné, kdo je používal.