Nové druhy mušek dostaly jména po superhrdinech

Australští vědci ve středu oznámili, že dali pěti nově objeveným muškám jména po komiksových superhrdinech. Informovala o tom agentura Reuters. Ve čtyřech případech jde o jména komiksových postav, páté je pak jméno „skutečného hrdiny” Stana Leeho, komiksového autora a vydavatele, který zemřel předloni v necelých 96 letech.

Nové druhy mušek dostaly jména po superhrdinech

„Pět mušek bylo součástí souboru 165 objevů za poslední rok, mezi něž patřily například dvě dříve neznámé ryby, tři poddruhy ptáků a dokonce i roztoči žijící na ještěrkách,“ popsala ve své zprávě australská Organizace vědeckého a průmyslového výzkumu Commonwealthu (CSIRO).

Hmyz nedostal jména náhodně. Třeba muška Stana Leeho (Daptolestes leei) má jméno po někdejším šéfovi společnosti Marvel Comics kvůli svým charakteristickým znakům, které připomínají Leeho sluneční brýle a bílý knír.

Nově pojmenovaná muška Stan Lee (Daptolestes leei)

Foto: CSIRO, Reuters

Muška nazvaná po komiksovém (anti)hrdinovi Deadpoolovi má zase na zádech značky připomínající červenočernou masku této postavy.

I další tři obdržely jméno po postavách ze světa Marvelu: jmenují se Thor, Loki a Black Widow.

Všech pět čerstvě identifikovaných druhů jsou podle odborníků zástupci dravého hmyzu.

I když pojmenovávání nových druhů živočichů může vypadat jako zábava, je to zároveň důležitý krok. „Pojmenování nějakého druhu je prvním krokem k jeho pochopení,“ konstatoval entomolog ze CSIRO Bryan Lessard s tím, že bez vědeckého názvu jsou tyto druhy „pro vědu neviditelné“.

„Může to být zásadní pro záchranu nejen těchto druhů, ale dokonce i lidských životů,“ poznamenala expertka na včely a vosy ze CSIRO Juanita Rodriguezová, která připomněla, že třeba jed nově objevené pavoučí vosy by mohl být v budoucnu užitečný při léčbě Alzheimerovy choroby nebo epilepsie.

Tento hmyz se vyskytuje pouze v oblasti australských buší, které byly letos silně postiženy požáry. „Nyní můžeme pozorně sledovat celkovou obnovu krajinného ekosystému,“ uvedla Rodriguezová.