Ilustrační foto Foto: Milan Malíček, Právo

Běžné jablko obsahuje přes 100 milionů bakterií

Typické jablko obsahuje více než 100 milionů bakterií. Přišli na to rakouští vědci z Technické univerzity ve Štýrském Hradci při svém výzkumu, jehož výsledky zveřejnili v časopise Frontiers in Microbiology. Nejvíc bakterií přitom podle nich překvapivě není na slupce, ale v dužině a semenech. Mikroorganismy jsou podle odborníků důležité pro naši zdravou střevní mikroflóru.

Ilustrační foto Foto: Milan Malíček, Právo
Běžné jablko obsahuje přes 100 milionů bakterií

„Bakterie, houby a viry z naší stravy osidlují přechodně naše střevo,” vysvětlila agentuře DPA bioložka Gabriele Bergová, která je spoluautorkou studie.

„Vaření většinu z nich zabíjí, proto jsou syrové ovoce a zelenina obzvlášť důležitými zdroji mikroorganismů ve střevě," dodala Bergová.

Bio jablka jsou zřejmě o něco lepší

Rakouští vědci v rámci svého výzkumu srovnávali také dvě různá jablka. Jablko, které bylo vypěstováno v režimu bio, a jablko z konvenčního zemědělství. V obou přitom objevili zhruba stejný počet bakterií.

Čerstvě sklizená bio jablka nicméně podle Bergové obsahovala mnohem pestřejší spektrum bakterií. Podle ní tak lze říci, že bio jablka jsou lepší – přinejmenším pro zdraví lidského střeva.