Hlavní obsah

Hodonínští studenti už čtvrtým rokem jezdí na odborné stáže do světa

Novinky, Jana Slováková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Od roku 2013 pravidelně vyráží studenti Střední školy průmyslové a umělecké v Hodoníně na odborné stáže do cizích zemí. Projekt Erasmus+ (dříve Leonardo) realizuje škola ve spolupráci s Okresní hospodářskou komorou Hodonín. Jeho cílem je zajištění a realizace odborných praxí studentů v zahraničí.

Foto: Jana Slováková

Studenti hodonínské průmyslovky vyráží do světa s projektem Erasmus+

Článek

Už čtvrtým rokem se studenti třetích ročníků hodonínské průmyslovky pravidelně účastní odborných praxí buď ve španělské Granadě a nebo v italské Florencii.

Od roku 2013 se každoročně skupina šesti vybraných studentů uměleckých oborů přemístí do nádherné Florencie, kde přímo ve starobylém centru města studenti pracují v grafickém studiu přímo jako grafičtí editoři italského časopisu. Celá praxe je třítýdenní a účastníci mají z financí projektu plně hrazený pobyt, stravu i cestovní náklady.

Po celou dobu pracují na nových číslech časopisu a podle ohlasů místní redakce si vedou vždy velice dobře. Nejen, že jsou schopní komunikovat plynule v angličtině, ale jejich mladistvé nápady a vynikající ovládání nejmodernějších grafických programů jsou pro redakci časopisu, podle jejich slov, příjemným oživením.

Pozadu nejsou ani studenti oboru stavebnictví. Další šestice studentů vyráží každoročně do španělské Granady, kde jsou dokonce čtyři týdny. Pracují pro stavení firmu, kde si postupně vyzkouší všechny pozice, od práce na stavbě až po jednání projektantů se stavaři. Celé čtyři týdny ve Španělsku mají plně hrazený pobyt, stravu a letenky.

Není asi potřeba zdůrazňovat, že podobné zkušenosti jsou k nezaplacení a o tyto praxe v zahraničí je každoročně obrovský zájem mezi studenty. Přednost mají ale plnoletí studenti se skvělou znalostí cizího jazyka a také výbornými studijními výsledky, aby zameškané učivo ve škole byli schopni po návratu domů zase dohonit.     

Tento projekt je také velice silnou motivací pro studenty druhých ročníků, kteří si již nyní porovnávají své studijní výsledky z klíčových předmětů a učí se cizí jazyk nejen proto, že je to maturitní předmět. A o to jde. Tohle má smysl.

Reklama

Výběr článků

Načítám