Na Zemi budou tento týden dopadat další úlomky družic a raket

Novinky,

V noci na 2. dubna shořela v zemské atmosféře čínská vesmírná stanice Tchien-kung 1 (Nebeský palác). Odborníci očekávají, že první dubnový týden přistane na Zemi ještě další „kosmické smetí“, které vnikne do atmosféry. Úlomky mohou na planetu dopadnout v úterý a také ve středu a v pátek.

První dubnový týden mají spadnout úlomky několika vesmírných zařízeníVideo: Novinky/Reuters

Podle serveru Space.com by mělo na Zemi okolo 3. dubna dopadnout tělo indické rakety vážící 907 kg. V úterý se čeká i dopad části satelitu Evropské vesmírné agentury (ESA) jménem Ariane-5.

Ve středu a v pátek mají dopadnout na zemský povrch části kazašských vesmírných lodí Flock 2E-3 a 2E-6, píše agentura Reuters.

Většina těles končí v Pacifiku

Podle časopisu Popular Science dopadlo na Zemi v roce 2014 na 200 vesmírných úlomků, v roce 2016 dokonce 400. Většina z nich skončila v Tichém oceánu.

Reuters připomíná, že jediným známým člověkem, kterého kdy zasáhly takové padající trosky, je Američanka Lottie Williamsová. V roce 1997 se procházela v parku v Tulse v Oklahomě, když do ní zezadu v malé rychlosti narazil 15centimetrový kovový úlomek. Žena neutrpěla žádné vážné zranění.

Vědci se domnívají, že úlomek pocházel z druhého stupně rakety Delta amerického Národního úřadu pro letectví a kosmonautiku (NASA).