Podle Čchü Ťing-wena, generálního ředitele státem vlastněné společnosti AVIC, se má letadlo používat především k záchranným operacím na moři. Je ovšem navrženo tak, aby bylo zároveň schopno hasit i lesní požáry. Výrobou letounu strávila společnost AVIC osm let, dokončen byl loni v červenci. Letadlo AG600 je zhruba stejné velikosti jako Boeing 737.

Obojživelné letadlo může vzlétat a přistávat jak ze země, tak z vody. Maximální dolet činí 4500 kilometrů a stroj může za 20 sekund nabrat až 12 tun vody. Jeho maximální vzletová hmotnost je 53,5 tuny.

Čína posiluje výzkum v oblasti vyspělé vojenské techniky, včetně ponorek, letadlových lodí a protidružicových raket, což zvýšilo nervozitu v regionu a také ve Washingtonu. Čína totiž projevuje stále agresivnější přístup v územních sporech v oblastech jako je Jihočínské moře, poznamenala agentura Reuters. Loni bylo také uvedeno do provozu nové velké dopravní letadlo vyvinuté v Číně.