Hlavní obsah

Program vědců z ČVUT dokáže vykouzlit realistické ruční malby

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vědci pod vedením Daniela Sýkory z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze vyvinuli nový nástroj pro automatickou stylizaci 3D obrazu StyLit. Dokáže věrně reprodukovat výtvarníkův styl a automaticky tak vytvořit syntetické malby. Svou realističností mohou zmást i odborníka.

Foto: Tina Wassel Keck

Malba hrušky

Článek

Aplikace StyLit dokáže v reálném čase stylizovat vzhled složitějších 3D modelů na základě ručně kresleného příkladu jednoduché scény vytvořené uživatelem.

Díky světelným efektům působí realisticky

Hlavní výhodou nové metody je analýza šíření světla ve scéně, která umožňuje věrně reprodukovat stylizaci specifických světelných efektů, jako jsou kupříkladu lesklé odrazy, stíny či nepřímé osvětlení.

Foto: -, Daichi Ito, Pavla Sýkorová, Pavla Sýkorová a Lukáš Vlček

Teaser

Tyto efekty dodávají výsledným syntetickým malbám realistický vzhled, kterého bylo obtížné dosáhnout s využitím předchozích postupů.

Usnadnění práce výtvarníků

Na vzniku softwaru se mimo vědců z ČVUT podílelo také šest profesionálních grafiků a zástupci společnosti Adobe.

Díky této spolupráci získala metoda potenciál významně usnadnit práci výtvarníkům, rovněž otevřít možnost automatizované tvorby grafického obsahu, jehož vizuální podoba je takřka k nerozeznání od časově náročné ruční práce.

Metoda byla přihlášena na americkém patentovém úřadě a v blízké době se plánuje spuštění demoverze pro výzkumné a nekomerční účely.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám