Průzkum se uskutečnil na portálu Veškole.cz, který je platformou pro příznivce výuky pomocí digitálních technologií. Měsíčně se do něj zapojí asi 30 tisíc učitelů.

U výuky na 1. stupni čtvrtina učitelů hodnotila technologickou vybavenost učeben a jejich efektivní zapojení do výuky na výbornou. Zbytek vnímal určité nedostatky.

Internet není ve všech učebnách

„Na 1. stupni jsou interaktivní tabule jen ve dvou třídách. Do počítačové učebny nemohou učitelky chodit každý den a na předměty, které by potřebovaly. Jsou limitované rozvrhem dané učebny. Tablety jsou pouze v jedné učebně jazyků. Internet je rozveden jen do vybraných učeben a kabinetů,” uvedla v tiskové zprávě jedna z respondentek.

Na symbolickém vysvědčení dostaly dvojku vedle digitalizace výuky na 1. stupni také rozvoj učitelů v digitální oblasti a digitální obsah. Nabídka výukových materiálů v digitální podobě získala od respondentů nejvíce jedniček.

O něco hůře učitelé hodnotili využití digitálních technologií v přírodovědných předmětech a při výuce cizích jazyků.

Důležitost role rodičů

Konzultantka pro vzdělávání společnosti AV MEDIA Ivana Melíšková připomněla, že v zavádění moderních technologií do škol hrají důležitou roli rodiče.

„Měli by se o podobu výuky zajímat a pro své děti požadovat kvalitní vzdělávání, a to nejen při výběru školy pro prvňáčka, ale i posléze v průběhu školní docházky,” uvedla.

V nedávném průzkumu, který provedla organizace EDULAB mezi účastníky projektu Škola dotykem, učitelé souhlasili, že používání digitálních technologií ve výuce rozvíjí kritické a analytické myšlení žáků i jejich přístup k řešení problémů. [celá zpráva]