Hlavní obsah
Studenti pražského Gymnázia U Libeňského zámku při práci u interaktivní tabule Foto: EDULAB

Digitální technologie rozvíjí u žáků kritické myšlení, shodli se učitelé

Čeština, angličtina, chemie a matematika – v těchto předmětech žáci nejvíce a nejraději používají tablety. Většině se s nimi lépe, rychleji a zajímavěji učí. Přínos tabletové třídy vidí v tom, že se jim v ní lépe spolupracuje se spolužáky. Pozitivně se vyjádřila také většina pedagogů. V prvé řadě jim tablety pomohly přizpůsobit výuku individuálním potřebám žáků a studentů, u kterých to navíc rozvíjí kritické a analytické myšlení.

Studenti pražského Gymnázia U Libeňského zámku při práci u interaktivní tabule Foto: EDULAB
Digitální technologie rozvíjí u žáků kritické myšlení, shodli se učitelé

„Tabletovou učebnu jsme zpřístupnili pro všechny žáky školy, kteří ji tak měli možnost využívat při výuce českého, anglického a německého jazyka, chemie, biologie a zeměpisu. V druhém roce projektu Škola dotykem jsme navázali na osvědčené aktivity z předcházejícího školního roku,“ konstatovala Petra Červenská, učitelka pražského Gymnázia U Libeňského zámku.

„Potvrdila se nám i zkušenost, že žáci nemají problém s využíváním moderních technologií při výuce a že vhodně zvolené postupy vedou ke srovnatelným výsledkům jako při výuce v klasické učebně. Učitelé pokračovali v upevňování dovedností při práci s tablety a interaktivní tabulí, sdíleli své zkušenosti a hledali další využití tabletů při výuce,“ pokračovala.

Zajímavější a jednodušší učení

Téměř 93 procent dotázaných žáků a studentů uvedlo, že je pro ně učení s tablety zajímavější, 85 procent, že je jednodušší, a 87 procent se shodlo na tom, že znalost práce s digitálními technologiemi budou potřebovat v každém zaměstnání. Až 91 procent žáků vidí přínos tabletové učebny také ve faktu, že se jim lépe spolupracuje se spolužáky.

Více než 94 procent pedagogů se v rámci výzkumu shodlo, že výuka v digitální třídě měla na žáky a studenty pozitivní dopad v oblastech kritického a analytického myšlení a při řešení problémů, 89 procent dále uvedlo, že jim pomohla také přizpůsobit výuku individuálním potřebám dětí.

Neplatí, že se děti méně hýbou a komunikují

„Projekt Škola dotykem je především o metodách využití moderních technologií ve výuce, a ne pouze o tabletech. Mezi učiteli kolují předsudky související s používáním digitálních technologií ve škole a my se snažíme ukázat, že tyto obavy jsou často zbytečné. Není pravda, že žáci s tabletem se méně hýbou nebo se spolu nebaví, což nám dokazují jednak naše zkušenosti z praxe, jednak výsledky výzkumného šetření,“ uvedl ředitel EDUkační LABotaroře (EDULAB) Michal Orság.

Dodal, že vždy samozřejmě záleží na konkrétním učiteli. „Proto jsme letos zahájili spolupráci s vysokými školami, které připravují budoucí pedagogy, a spustili jsme projekt Škola dotykem UNIVERZITA,“ vysvětlil.

Výzkumného šetření se zúčastnilo 950 žáků a studentů a 95 učitelů z 12 škol v celé České republice. Ty jsou vybaveny tabletovými učebnami v rámci projektu Škola dotykem realizovaného neziskovou organizací EDULAB za podpory společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak. Nad projektem má záštitu ministerstvo školství.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků